PILNE

Czy proboszcz otrzyma dietę radnej?

Czy proboszcz otrzyma dietę radnej?

Mieszkańcy Pruchnika w niedzielę usłyszeli odpowiedź na wniosek Krystyny Potyrały, radnej z Pruchnika, wybranej na przewodniczącą osiedla Pruchnik Górny, która w trakcie ostatniej sesji domagała się, żeby skarbnik gminy przekazywała mniejszą z przysługujących jej diet w kwocie 50 zł dla Parafii w Pruchniku.

Okazuje się, że proboszcz nie chce tych pieniędzy, a w trakcie niedzielnego kazania Pruchniczanie usłyszeli apel o zaniechanie mowy nienawiści i hejtu, które rozbijają lokalną społeczność.

Coraz więcej osób nie zgadza się na działania pani radnej, która próbuje zaistnieć na atakowaniu wszystkich i negowaniu dobrych rzeczy, które dzieją się w gminie. Podczas ostatniej sesji pojawił się również emocjonalny  list do radnej Potyrały od byłej radnej, apelującej o zaprzestanie rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o rzekomym łamaniu przez nią prawa. Przypominała Pani radnej słowa apelu wystosowanego niedawno do wszystkich osób pełniących funkcje publiczne:

Żyjemy tu, pracujemy, angażujemy się w sprawy społeczne, wychowujemy dzieci i chcemy robić to dalej w atmosferze poszanowania godności, autonomii i różnorodności jednostek oraz grup społecznych. Wierzymy, że dialog bez nienawiści i przemocy jest możliwy, nawet jeśli różnimy się między sobą. Dlatego apelujemy o bezwarunkowe opamiętanie i zaprzestanie stosowania mowy pogardy, wrogości i nienawiści oraz innych form przemocy psychicznej, takich jak manipulacja, poniżanie, obwinianie, lekceważenie oraz posługiwanie się uprzedzeniami i oszczerstwami w debacie publicznej.”

Analiza oświadczenia majątkowego Krystyny Potyrały i innych radnych pozwala zrozumieć o co walczy pani radna. Pani Krystyna od początku 2018 r. zarobiła 3.300 zł tytułem diety sołtysa i 14.345 zł brutto jako inkasent, czyli razem 17,5 tys. zł. Tymczasem atakowany przez nią radny Stanisław Szkoła, za to że jest bratem burmistrza, w tym samym okresie otrzymał tylko 7.100 zł diety, czyli 2,5 razy mniej.

Chociaż pani radna przedstawia to jako atak na jej osobę, to za decyzjami obniżającymi diety radnych-sołtysów i upoważnienie pracowników Urzędu Miejskiego do pobierania podatków, bez pośrednika, przemawiają argumenty natury prawnej i etycznej. Dieta radnego ma pokrywać koszty jakie radny ponosi, m.in. z powodu udziału w sesji rady miejskiej, również sołtysi dostają dietę związaną z kosztami udziału w sesji. Utrzymanie diety dla radnego-sołtysa w pełnej wysokości, oznaczałoby płacenia przez podatników dwa razy za to samo.

Do tego dochodzą jeszcze głosy radnych, którzy od kilku lat zwracają uwagę, że pani Krystyna nieprawidłowo zbiera podatki, ponieważ zamiast, jak każdy inkasent wyjść do mieszkańców, zajmuje stolik na korytarzu w urzędzie, gdzie na oczach postronnych osób zbiera podatki. W tym czasie jest otwarta kasa w urzędzie, gdzie mieszkańcy mogą wpłacać podatek bez prowizji dla Pani radnej. Jednocześnie jeżeli zajdzie taka potrzeba pracownicy Urzędu mogą przyjechać do podatników. Dzięki podjętej decyzji mieszkańcy zaoszczędzą ok 17 tys. zł.

Grupa Mieszkańców Gminy Pruchnik

czy proboszcz otrzyma dietę radnej? - komentarze opinie

  • gość 2019-03-12 17:07:19

    Kogo sobie wybraliście, to macie.

  • gość 2019-03-12 19:13:09

    ta pani zawsze miała parcie na władzę, po trupach do celu, a że teraz stała się medialna to jeszcze lepiej podskakuje

  • Stop milczeniu - niezalogowany 2019-03-12 22:08:24

    Wkońcu wyjdzie cała prawda najaw co się dzieje w gminie a szczególnie w strażach a pani Krystyna niechce im poprostu klaskać to chcą jej się pozbyć z stanowiska i zrobić z niej wariatke

  • Stop milczeniu - niezalogowany 2019-03-12 22:08:51

    Wkońcu wyjdzie cała prawda najaw co się dzieje w gminie a szczególnie w strażach a pani Krystyna niechce im poprostu klaskać to chcą jej się pozbyć z stanowiska i zrobić z niej wariatke

  • Robert - niezalogowany 2019-03-13 14:19:12

    TA SAM OSOBA TYLKO JAK ZWYKLE INNA FUNKCJA,BYŁ DOBRY KANDYDAT KTÓRY SPOŁECZNIE DZIAŁA OD KILKU LAT I GDZIEŚ MA DIETY I PROWIZJE Z PODATKÓW TO WYBRALIŚCIE TĄ PANIĄ.TYLKO POGRATULOWAĆ

  • Mieszkaniec - niezalogowany 2019-03-13 14:31:26

    Szkoda że autor artykułu nie miał na tyle odwagi żeby podpisać się swoim nazwiskiem - możemy się tylko domyślać kto za tym stoi :) Jeśli chodzi o łamanie prawa przez byłą Panią Radną to każdy doskonale o tym wiedział, że jest to wyraźne naciąganie przepisów pod siebie. W ustawie o samorządzie gminnym jest napisane: radny nie może pełnić funkcji kierownika gminnej jednostki organizacyjnej oraz jego zastępcy. Jeśli chodzi o kwestie inkaso to wysokość zarobków jest uzależniona od wysokości podatków, więc porównanie Pruchnika miasta do Pruchnika Górnego jest nie na miejscu. Kilka razy więcej osób, większe kwoty, więcej pracy, wiec zarobek również większy. Zaoszczędzenie 17 tys. to trochę mydlenie oczu, bo do tej pracy musi być zaangażowana nowa osoba, której też trzeba zapłacić. Ps. Cieszę się że jest możliwość komentowania, niestety nie można tego robić na transmisjach rady, czyżby bali się krytyki?

  • Gość - niezalogowany 2019-03-13 14:50:17

    Dobrze zrozumiałem? Pani radna zamiast dac po prostu te 50 zl osobiście na tacę, robi z tego szum promując się na wielkiego dobroczynce? Na całe 50 zl? Jeśli to prawda, to trochę żenada

  • gość 2019-03-13 15:31:23

    Osobom toksycznym nie można dać władzy nawet na najniższym szczeblu, bo robią paskudną robotę, a co gorsze nie zdają sobie z tego sprawy.

  • gość 2019-03-13 16:55:43

    Każdy średnio-inteligentny człowiek od razu zauważy, że artykuł jest tendencyjny i nie ma nic wspólnego z dziennikarstwem, napisany przez osoby nieprzychylne, niemające odwagi żeby się podpisać, ot kolejny paszkwil, aż dziwne że ktokolwiek zdecydował się na publikację. Artykuł jest wymierzony w jedną osobę i jego głównym zadaniem jest oczernianie - tak, że tego... drodzy księża, niedzielne kazanie niewiele dało. Opinie przedstawiane zostały są jako fakty: "Coraz więcej osób nie zgadza się na działania pani radnej" - były przeprowadzone jakieś badania, ile wcześniej się nie zgadzało a ile się teraz nie zgadza? "Analiza oświadczenia ... pozwala zrozumieć o co walczy pani radna" - czyli o co? Bo nie zostało to sprecyzowane. Cóż za błyskotliwa analiza... "...nieprawidłowo zbiera podatki, ponieważ zamiast, jak każdy inkasent ..." - jeśli zgodnie z prawem to prawidłowo, innym nikt tego chyba nie zabrania. To że ktoś jest bardziej przedsiębiorczy i skuteczniejszy od innych to nie jest powód do ataku. Autor widać myśli kategoriami "wszyscy kradną to i ja powinienem". "...próbuje zaistnieć na atakowaniu wszystkich..." - mnie nie atakuje zatem autor artykułu w dodatku zwyczajnie kłamie.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-13 17:00:20

    Sytuacja w rzeczywistości wygląda zupełnie inaczej niż jest przedstawiona.

  • gość 2019-03-13 17:16:43

    Zamiast pisać tak idiotyczny artykuł, podpisana niżej Grupa Mieszkańców Gminy Pruchnik, powinna jeszcze raz przeanalizować całą sytuację, bo jest tu najprawdopodobniej celowo, zatajone kilka rzeczy. Zaznaczę tą najważniejszą, która najbardziej wzbudziła moje zainteresowanie. Tytuł od razu wprowadza czytelnika w błąd. Pani Radna i jednocześnie Przewodnicząca Osiedla Pruchnik Dolny na ostatniej sesji Rady Gminy, postanowiła przekazać swoją dietę 50 zł jako Przewodniczącej Rady Osiedla na konto księdza, nie po to by zrobić z tego publiczne przedstawienie, ale o to ABY KSIĄDZ MODLIŁ SIĘ O ODWAGĘ DLA RADNYCH BY MYŚLELI WŁASNYM ROZUMEM I WŁASNYM GŁOSEM SIĘ KIEROWALI. Ale oczywiście w artykule tego nie przeczytamy. Czemu ? Bo ta część wypowiedzi Pani Radnej jest już niewygodna dla piszących artykuł, którzy w ostentacyjny sposób stoją po jednej stronie. Festiwal żenady ... Wstydziłbym się pisać takie pierdoły.

  • gość 2019-03-13 17:26:15

    Mowa nienawiści ... No tak, zwracanie uwagi panu burmistrzowi,przedstawianie nierównego traktowania i i ukazywanie prawdy, że ktoś inny naginał prawo to teraz mowa nienawiści. Ale pisanie takich artykulów czy kierowanie kazań do jednej osoby to już nie jest mowa nienawisci. Hhahaha. I kto tu szerzy nienawiść ??

  • gość 2019-03-13 17:33:24

    Zapewne wśród czytelników są osoby znające autora/ów artykułu. Podpiszmy go za nich...

  • Gość - niezalogowany 2019-03-13 17:45:43

    Nie trudno się domyśleć kto to napisał

  • Mieszkanka Pruchnika - niezalogowany 2019-03-13 18:49:48

    Żenada, żenada, żenada... Mówię o tym pseudo artykule. Cieszę się, że wiele mądrych osób się przede mną wypowiedziało, nic dodać, nic ująć. Świadomi mieszkańcy naszego miasta wiedzą, o co w tym wszystkim chodzi. Domyślamy się również, komu zależy na zniszczeniu Pani Krystyny. To jedna z niewielu osób, która nie boi się mówić to, co myśli, a przy tym jest kulturalna. Nie widzę powodu, dla którego ta Pani nie miałaby otrzymywać tej marnej zapłaty za swoją pracę i zaangażowanie i nie mówię tu o 50 zł. Szanowni niby przedstawiciele mieszkańców- ośmieszyliście się tą swoją wypowiedzią. A zezwolenie na udostępnianie wizerunku Pani sołtys macie?

  • Mieszkaniec Pruchnika - niezalogowany 2019-03-13 19:48:11

    Do rady gminy weszła osoba tj. Pani Potyrała która jako pierwsza sprzeciwia się trwającej do tej pory silance radnych której nikt nie przeszkadzał. Mogli bez żadnego tłumaczenia mówić swoje jedyne znane im stwierdzenie "jestem za" teraz muszą się trochę więcej tłumaczyć że swoich poczynań bo ktoś w końcu patrzy im na ręce. Ten artykuł jest marna próba obrony radnych, widocznie wychodzą z założenia że najlepszą obrona jest atak, bo prawda w oczy kole.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-13 20:12:40

    Brawo dla autora artykułu jeśli można tak go nazwać. Pewnie gotowy tekst dostał od pozostałych radnych, którzy już nie wiedzą jak bronić się przed inteligencją i chęcią zmian Pani Krystyny. Najłatwiej wychodzi im stwierdzenie " jestem za" chociaż oglądając sesję rady często można odnieść wrażenie ze nawet nie wiedzą na co się zgadzają. Osobie która pełni mandat radnego i sołtysa przysługuje dieta i za jedną i za drugą funkcję. Jasno mówią o tym ustawy i nie ma w tym nic złego i nieprzyzwoitego. Jeżeli społeczeństwo wybrało panią radna na przewodniczącego rady osiedla to chyba wiedziało co robi. Niestety była radna działała niezgodnie z prawem co było już przytaczane w komentarzach wcześniej, a teraz mało skutecznie próbuje się wybielić. Nikt nie zwrócił na to uwagi w poprzedniej kadencji bo każdy każdemu rękę mył. Na szczęście jest już ktoś kto otwarcie się temu sprzeciwia. Jeśli chodzi o księdza i jego wspaniałe kazanie to też niestety je słyszałem i od razu wiedziałem dlaczego jest wygłaszane. Miałem ochotę od razu wyjść z kościoła i nie wiem czy jeszcze w swojej parafii mnie zobaczą. Pieniadze od babci na mszę ksiądz weźmie zawsze, ale tutaj lepiej nie i nie modlić się o takie sprawy. O ile pamiętam osoby, które wcześniej pełniły funkcję sołtysa również zbierali podatek w gminie na stoliku i nikt się tego nie czepiał aż do teraz... dziwne. Pani Krystyna podobno przeszkadza w dobrych decyzjach i pomysłach w gminie. A jakie one są? Inne gminy szukają czegoś dla mieszkańców, próbują znaleźć dofinansowania na docieplenia, kolektory, próbują stworzyć miejsca pracy, a w Pruchniku nie ma nic. Prawie zrezygnowali z Dni Pruchnika bo po co to robić przeciez to strata pieniedzy naszych zresztą. Ludzie najprostszy sposób oglądajcie obrady rady gminy i sami zobaczycie kto chce dla mieszkańców dobrze o kto źle.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-13 21:48:16

    Pruchniczanie zapisujemy z małej litery ... „ Wielkie tematy” wymagają również korekty ...

  • Gość - niezalogowany 2019-03-13 21:55:33

    Kolejna osoba ktora darzy do prawdy jest poprostu nie wygodna I trzeba ja hejtowac.....

  • Mieszkaniec - niezalogowany 2019-03-13 22:20:09

    A ja nalegam, aby Urząd Miejski odblokował możliwość komentowania przy transmisjach rady. Czyżby Burmistrza nie interesowało zdanie mieszkańców?

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 06:26:11

    Słusznie ktoś zauważył: kto tu stosuje mowę nienawiści? Przecież ta Pani nawet nie może na spokojnie wyjść po bułki do sklepu bo zaraz widzi artykuł obrażający jej osobę. Więcej, ona nawet się w kościele nie pomodli na spokojnie bo słyszy kazanie na swój temat. Można się załamać! I jeszcze jedna sprawa. Droga Grupo Mieszkańcow Gminy. Jesteście zwyklymi tchorzami bez honoru pisząc taki artykuł. To już nie macie na tyle odwagi żeby się podpisać? Domyślam się że ten "artykuł" i tak wyszedł z gminy gdyz, nie oszukujmy się, ale zwykły Kowalski nie ma dostępu do informacji o oświadczeniu majątkowym tej Pani. Dziwię się ze gazeta zgodziła się opublikować taki paszkwil, najwidoczniej dobrze im zapłacono, a jest z czego bo teraz gmina ma aż 17 tysięcy na takie "działania". WSTYD!

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 11:43:00

    Czepiacie się właściwej osoby która jest na właściwym miejscu. Cała gmina obsadzona jest szkolakami pan Stanisław może i dużo robi dla Pruchnik górnego nie mam mu nic do zarzucenia ale reszta tylko siedzi i grzeje stołki nawet burmistrz który nie dopuścić nikogo na jego miejsce bo do emerytury mu brakuje. Wzięlibyscie się za pracowników gminy którzy wczasue pracy mają czas na pójście do kościoła na godzinę np. 10 ,do sklepów i na szmateksy a po przyjściu do gminy akurat do tego pokoju co pracuje dana osoba słyszy się tylko "nie ma , wyszła" a dodając jeszcze proboszcz nie chce pieniędzy dziwne sądząc po wyglądzie plebani niektórzy ludzie mieszkają w skrajnych warunkach a on ma rezydencje ... Narzekało się na starego proboszcza , ale to był złoty człowiek i prawdę mówili ludzie z innych wioski przyjdzie do was nie dobry proboszcz który lubi pieniądze brak słów co siedź dzieje z kościołem...

  • Mieszkaniec - niezalogowany 2019-03-14 11:44:14

    Zwróćcie uwagę w jakiej kategorii jest ten artykuł: Jarosław -> Artykuły Sponsorowane -> Samorząd Śmiechu warte - "Grupa Mieszkańców" płaci gazecie za artykuł w którym "nawołuje" do zaprzestania mowy nienawiści - oskarżając i próbując zdeprecjonować Radną? Szczyt hipokryzji w ich wykonaniu :)

  • gość 2019-03-14 11:58:19

    Wracając do sprawy oświadczenia majątkowego - polecam sprawdzić oświadczenie radnego Łukasza Jedlińskiego - jest zatrudniony, a nie ma żadnych dochodów? Czyżby wypełnienie prostego oświadczenia było zbyt skomplikowane?

  • gość 2019-03-14 12:03:23

    Mamy też radnego milionera! Pan Jacek K. - środki pieniężne zgromadzone w walucie polskiej - 6000 tys. zł? - Mam rozumieć że 6 mln zł?

  • gość 2019-03-14 12:26:15

    To wstyd publikować taki anonimowy paszkwil, o pseudo gazeto. Gołym okiem widać, że jest tendencyjny i ma na celu przedstawienie pani radnej K. Potyrały wyłącznie w niekorzystnym świetle. Widocznie musi być baaardzo niewygodna. Ja gratuluję mieszkańcom Pruchnika radnej, która jest przygotowana do sesji, ma odwagę zapytać o to, co ją interesuje lub co jest wg niej wątpliwe. Taka jest rola radnego, świadomego i mającego odwagę mówić własnym głosem. Brawo pani Krystyno, proszę nie zniechęcać i robić swoje!

  • gość 2019-03-14 12:51:20

    A odnośnie wątpliwości natury prawnej, to zgodnie z orzecznictwem WSA pani radna ma prawo pobierać 2 diety, dla radnej i sołtysa. http://www.wspolnota.org.pl/aktualnosci/aktualnosc/radny-bedacy-soltysem-dostanie-dwie-diety/ Więc kto tu ma złą wolę?

  • gość 2019-03-14 18:00:48

    O ile pamiętam z transmisji sesji to pani Krystyna chciała przekazać 50 zl dla księdza proboszcza z intencja modlitwy za bałwanów w Radzie o odwagę mówienia tego co myślą a nie przytakiwania JESTEM ZA... Pani Krystyno 50 zl dla ksiedza proboszcza to trochę za mało wiec mysle ze dlatego nie chce tych pieniędzy zresztą wymaga pani cudu większego niż rozmnożenie winiunia...Z naszą Radą to niemożliwe... Kilka slow do Księdza proboszcza... Kiedys myslalem ze proboszcz Trelka lubi kase ale to byl bardzo inteligentny gośc...Niestety inteligencja mu ksiądz nie dorównuje ale pazernościa na kase przebijasz kardynałów.... Tyle kasy chłopie wydałeś na plebanie wygląda jak rezydencja i na kazaniu mówisz że teraz bedzie sie lepiej słuzyło ludziom. Ja na 50 lat 2 razy byłem na plebani wiec mam gdzies twoje luksusy ale moze zamiast plebani zrobiłbyś ogrzewanie w kościele bo to my parafianie dajemy ci kasę na takie rzeczy...A my przychodzimy do kosciola w zimie i przebieramy nogami bo trudno wytrzymać do konca mszy jak jest mróz...Ale po co lepiej knuć polityczne intrygi..

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 19:16:34

    Żenada... zgadzam się choćby co do rezydencji wyżej Kościoła, a w kościele zimno, ogrzewania brak ( zęby idzie zgubić ). Artykuł nie warty uwagi o glupie 50 zł, ... chociaż komentarzy na rekord Guinessa pod nim. Dlaczego ? Nwm . Przypomniał mi się serial ranczo gdzie na Lucy były pisane same negatywne komentarze przez Czerepacha ( jedna osoba ) PRZYPADEK . Tak i tu nikt nic nie robi jedynie Pani radna pozytywna którą nwm.... na ołtarze wyniosą.....

  • mieszkaniec - niezalogowany 2019-03-14 19:40:19

    Pani Krystyno Gratuluje odwagi ! Samo pojawienie się tak zmanipulowanego artykułu pokazuje prawdziwe oblicze ludzi za nim stojących. Przykre jest to, iż w tak małej społeczności jak Pruchnik dzieją się takie rzeczy a niby wszyscy zasiadający w sali obrad rady gminy odwołują się do najwyższych wartości. Bardzo dobrym pomysłem rządu PIS-u, było wprowadzenie transmisji posiedzeń rad, teraz przynajmniej w małej części ludzie mogą zobaczyć jak to „smutnie” funkcjonuje. Przykre jest też to, iż ci którzy startowali w naszej Gminie z ramienia PIS-u dopuszczają się takich rzeczy. Bardzo smutnym faktem jest, też angażowanie się w tę sprawę Księdza proboszcza, no cóż to też coś mówi….. Pani Krystyno, wiele ludzi widzi Pani dobre intencje, niech się pani nie poddaje!

  • gość 2019-03-14 19:40:50

    radnej zależy tylko by na sesjach robić show, a do pracy się nie pali

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 20:48:35

    A mieszkańców ten show bawi... zbędne pytania tylko po to żeby zaistnieć ( nie mówię że wszystkie ). Bo inni moze i dużo nie mowią tzn co już nic nie robią? Np: Pan Szkoła może i na sesji dużo nie mowi ale co ... Pruchnik Górny jednak pokazuje tą pracę . Mówić i robić cyrk ze sesji to jest komu ale czy to idzie w parze

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 20:52:35

    Widzi w Pani dobre intencje??? W sumie tak bo dobry cyrk i show to dobra zabawa. A śmiech to zdrowie ...

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 21:09:22

    Próbujecie wmówić ludziom że Pani Radna robi show na sesjach? Myślicie, że ludzie nie widzą tego że wśród wszystkich radnych, jako jedyna jest przygotowana i zadaje pytania na tematy które interesują mieszkańców? Kolejny raz próbujecie ją ośmieszyć? Zdyskredytować ? Po co to wszystko ?

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 21:20:10

    Zgadzam sie. Po co to obrażanie. A każdy z osobna zostanie oceniony na nastepne wybory w swoich okregach. Ale z tym sie nie zgodzę ze tylko Pani radna jest przygotowana. Bo zadawanie pytań to nie wszystko... niech każdy spogląda na to też co jest robione w swoich okręgach i czy wogóle coś jest robione. SŁOWA NA SESJI TO NIE WSZYSTKO. I skończcie z tą nienawiścią do Pani radnej jak i do pozostałych radnych

  • Gość - niezalogowany 2019-03-14 22:01:39

    Jakby Pani Radna Krystyna była siostrą burmistrza to w Dolnym Pruchniku było by tak jak na Majdanach. Pan radny Szkoła siedzi i nic nie gada bo nie musi, i tak mu brat da na kolejną fontannę i inną grotę z solą. Szkoda ze inne wioski nie są takie dopieszcsone jak Majdany. Ciekawe czemu ? ;))

  • gość 2019-03-14 23:12:35

    No i kupa się wylała :)

  • Gość - niezalogowany 2019-03-15 01:13:16

    Jak merytoryczna jest to dyskusja pokazuje ilość błędów gramatycznych i ortograficznych w tych zdaniach. Pani Radna powinna się w pierwszej kolejności chyba zająć poprawą edukacji w szkołach, a nie krytykowaniem wszystkiego i wszystkich, natomiast ksiądz powinien skupić się na modlitwie a nie mieszaniu się do polityki, co zdarza mu się notorycznie. ;)

  • Gość - niezalogowany 2019-03-15 07:20:12

    Ludzie krytykujący Pruchnik Górny ... Nie wiecie z skąd sie wzięły pieniądze na fontannę , a więc tłumaczę .... Ze to byla tylko i wylacznie praca strażaków z jednostki z Pruchnika Górnego. Urząd gminny nie dał na zakup fontanny ani jednej złotówki. Dlatego wasze prostackie komentarze zostawcie dla siebie, i zajmijcie sie poczynaniami waszej radnej pani Krystyny bo widać ze jej kariera jak szybko powstała tak szybko upadnie.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-15 08:12:18

    Jak dla mnie poczynania Pani Krystyny to nie show. To jest właśnie konstruktywną polityką. Jest przynajmniej przygotowana do obrad. Są tacy co za 3 godziny biorą więcej za sesję i nie potrafią się do niej przygotować, bo trzeba by przeczytać z dwie ustawy, a to przecież boli. Lepiej zatrudnic kogoś do pilnowania obrad zamiast kogoś kto zajmowałby się szukaniem pieniędzy i pisaniem wniosków o dofinansowania potrzebne społeczeństwu. Trzeba przyznać że Pan radny Szkoła robi dużo dla Pruchnika Górnego. Tylko dlaczego w takim razie tylko on? Myślę że każdy odpowie sobie sam. Pani Krystyna zapytała na jednej z sesji o chodnik na ulicy grunwaldzkiej ( A to nie jej okręg wyborczy, ale skoro radny z okręgu się tym nie interesuje...) i usłyszała, że plany są, ale realizacji nie będzie. Przypomina to jednego z ministrów finansów który " piniędzy nie ma i nie będzie miał " ciekawe gdzie się wyprowadziły. Trzymamy kciuki za Panią Krystynę.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-15 09:33:05

    Pani Krystyna jest bardzo inteligentną osobą ,ma swoje zdanie mówi to co myśli "Nie tańczy tak jak jej zagrają" Na sesjach tylko ona się wypowiada a ta reszta to nawet nie wiedzą za czym głosują żenada , buractwo Niech budują kolejne boksyt dla koni ciekawe kto na tym zarobić ,. Jestem za HA Ha Ha

  • gość 2019-03-15 10:02:11

    owszem zabiera głos ale za bardzo chyba nie wie o czym mówi, jej wypowiedzi są chaotyczne, odczytuje tylko fragmenty przepisów, które ktoś jej przygotował, marne przygotowanie do sesji

  • gość 2019-03-15 10:27:39

    zeby wszyscy byli tak przegotowani jak krystyna to sesje by inaczej wygladaly

  • gość 2019-03-15 10:46:33

    jeżeli wszyscy wezmą przykład z tej Pani to sesje będą wyglądały tak jak obrady w parlamencie ukraińskim

  • gość 2019-03-15 11:05:39

    Grupa Mieszkańców Gminy (3 osoby to już grupa ) ANONIMOWO pisze artykuł do gazety, z którego treści wyczytujemy: "Dlatego apelujemy o bezwarunkowe opamiętanie i zaprzestanie stosowania mowy pogardy, wrogości i nienawiści oraz innych form przemocy psychicznej, takich jak manipulacja, poniżanie, obwinianie, lekceważenie oraz posługiwanie się uprzedzeniami i oszczerstwami w debacie publicznej.” Tak, jest to typowe myślenie Kalego. Pani Potyrała powinna dostosować się do tych słów, ale autorzy artykuły to już nie :) Zacznę od kazania księdza. Kto z parafian Pruchnika chciałby przeżyć taką "formę przemocy psychicznej" jaką zastosował ksiądz wobec Pani Potyrały. Czy ktoś chciałby by na wszystkich niedzielnych mszach kazanie było do Ciebie? Oj, szukał ksiądz drzazgi w oku tej pani a sam co robi? On jak nikt jest świadomy po co to mówi i przewiduje skutek. Mówił chyba to po to by złamać ją właśnie psychicznie. Zastanawiam się tylko jaki ksiądz ma w tym interes? A co robi "Grupa Mieszkańców"? Pisze paszkwil do gazety pewnie po to by dołożyć Pani Krystynie bo kazanie to za mało. Jaka to jest mowa? Na pewno z miłością i tolerancją nie ma nic wspólnego. Chcą poniżyć tą panią wytykając jej, że walczy o dietę sołtysa, która należy się jej jak przysłowiowa "psu buda", bo wygrała wybory pokonując protegowanego przez urząd i księdza proboszcza. Pani Krystyno proszę pamiętać że wyborcy są z Panią!

  • gość 2019-03-15 11:41:52

    Padło tutaj pytanie dlaczego tylko Radny Szkoła przyczynia się do rozwoju swojej lokalnej społeczności. Odpowiedź jest bardzo prosta, ponieważ mu się chce. Tak jak ktoś tutaj wspomniał fontanna wykonana przy Domu Strażaka w Pruchniku Górnym została wykonana w 100% ze środków własnych jednostki OSP. Siłownia na tymże placu została zamontowana dzięki uzyskanemu dofinansowaniu i nie było to dofinansowanie z Urzędu Gminy. Część tego dofinansowania trafiło również do sołectwa Hawłowice, gdzie wykonany został plac zabaw, ale oczywiście najłatwiej powiedzieć, że skoro ktoś jest bratem burmistrza to dostaje na wszystko odpowiednie środki. Nie wiem, czy Państwo zdajecie sobie sprawę, ale z publicznych pieniędzy należy się rozliczać, jeśli ktokolwiek ma jakieś wątpliwości co do transparentności wydawania pieniędzy, to można zawiadomić odpowiednie służby, które przyjrzą się działaniom władz, ale na pewno nie można powiedzieć, że Radny Szkoła jest w uprzywilejowanej pozycji z racji posiadania brata burmistrza. Rozwój tej części Pruchnika, w której radnym jest Pan Szkoła wynika po prostu z jego zaradności i chęci jej rozwoju, dlatego należy zachęcać wszystkich radnych, aby mniej mówili a więcej robili, bo jeśli radni zaczną np. poszukiwać odpowiednich dofinansowań, może okazać się, że ich sołectwa i osiedla znacząco się rozwiną.

  • Mieszkaniec - niezalogowany 2019-03-15 15:52:22

    Pani kryska jest człowiek poniżej poziomu i nie wartym uwagi . W Pruchniku gmina jest zarządzana na bardzo wysokim poziomie . Jak sie nie ma w głowie to sie atakuje innych ludzi .

  • Gość - niezalogowany 2019-03-15 17:31:42

    Haha chyba się komuś wyżej gminy pomyliły

  • Gość - niezalogowany 2019-03-15 18:31:29

    Czepiają się Pani Krystyny a sami robią sobie samowolke. Widać to chociażby w straży jak naciągaja gminę na niepotrzebne koszta. Jaki sens jest dysponowania jednostki z drugiego końca miejscowości skoro w centrum miasta jest dwie jednostki z czego OSP Pruchnik 2 jest ciągle pomijana, może warto byłoby przyjrzeć się tej sprawie.

  • gość 2019-03-15 18:31:55

    dzięki pani Krystynie mamy drogę wyremontowaną do Łańcuta, a tak nawiasem mówiąc to połowę tych pochlebnych komentarzy to myślę, że napisała sama pani radna

  • Gość - niezalogowany 2019-03-15 18:53:04

    Dokładnie wiele osób nawet nie ma pojęcia że niektóre osoby np takie jak pan radny Szkoła sprawuje w swojej jedenastce rolę dowódcy podczas akcji regulaminowo nie wolno mu brać udziału w akcjach ponieważ jest osobą niepełnosprawną. Burmistrz jako zwieszchnik ochotnicych straży powinien zapobiec tej sytuacji ponieważ ta osoba naraża siebie i reszta załogi na niebezpieczeństwo. Ponadto Pan Kapitan jako funkcjonariusz Państwowej Straży Pożarnej który jest bliski tej osobie równie wszystko tuszuje i przymyka oko !!!

  • gość 2019-03-15 19:08:50

    Proszę najpierw sprawdzić pisownię w słowniku, a potem pisać. A pani Krystyna jakby nie dodała swoje trzy grosz, toby nie żyła. To nie ma nic wspólnego z inteligencją lub jej brakiem, po prostu ta pani jest zwykłym wichrzycielem. I smutne jest, że ludzie na takie osoby głosują.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-16 14:28:11

    Może ktoś się zainteresuje tymi trzema Panami a zwłaszcza tym panem kapitanem

  • gość 2019-03-16 18:24:21

    Jak pani Krystyny nie było w Radzie Gminy to był spokój. Jak ukazywał się artykuł w gazecie to o dobrych rzeczach, które działy się w Pruchniku. A co teraz mamy? A to co teraz mamy to ręce opadają. Jedna niekompetentna osoba z parciem na władzę niszczy to, co przez lata było budowane. I śmieją się w okolicy. Jak Pan Bóg chce kogoś ukarać, to mu rozum odbiera. I w tym przypadku tak się stało.

  • gość 2019-03-16 18:52:58

    Pani radna na ostatniej sesji chwaliła się, że była najzdolniejszą uczennicą w liceum, więc dziwi mnie dlaczego nie poszła na studia prawnicze lub medycynę, tylko wylądowała na stoisku sprzedając ubrania.

  • gość 2019-03-16 22:24:37

    Chyba się coś pani radnej pomyliło, bo w czasach kiedy chodziła do szkoły, do tak zwanego spożywczaka, nie było tam liceum.

  • Tomek - niezalogowany 2019-03-17 08:20:58

    Ludzie opamiętajcie sie Pani Krystyna jest piętnowana przez bandę rodziny Sz. która od lat "rządzi" tą gminą. Artykuł sponsorowany powstał pewnie przez tych właśnie ludzi. Proboszcz to biznesmen coraz bardziej nie lubiany przez swych parafian. Pani Krystyno życzę dużo siły i cierpliwości w tej nierównej walce.

  • gość 2019-03-17 10:03:41

    Jestem mieszkańcem Pruchnika, jednak nie podpisuję się pod ww artykułem. Pisanie w imieniu "mieszkańców" jest moim zdaniem nie na miejscu. Masz odwagę na "szczerość"? Miej odwagę podpisać się swoim nazwiskiem.

  • gość 2019-03-17 13:18:24

    Aż niedobrze się robi od czytania tych wszystkich waszych wypocin. Proponuję oddać władzę w ręce pani Krystyny i niech pokaże jak będzie rządzić, bo dużo gadać każdy potrafi, ale żeby jeszcze z sensem. jak chce się być celebrytą to od czegoś trzeba zacząć. Pomyślcie troszeczkę swoim własnym rozumem, to sami się przekonacie że wywołujecie burzę w szklance wody, aż przykro na to patrzeć i czytać te wszystkie bzdety.

  • gość 2019-03-17 18:31:58

    popieram Panią K.

  • gość 2019-03-17 18:33:01

    A kto tę burzę wywołał ,czyż nie ci co napisali i zapłacili za artykuł do gazety nie spodziewając się jakie skutki on wywoła ? Ktoś wcześniej w komentarzu świetnie to ujął : "No i kupa się wylała" - i co śmierdzi bardzo ?- i to nie tylko w naszej gminie.

  • gość 2019-03-17 19:28:38

    Po przeczytaniu art. nasuwa sie wniosek...- głoszą słowa przeciw nienawiści, a sami ją głoszą...ze zdwojoną siłą- ząb za ząb...do przemyślenia...-zło dobrem zwyciężaj...

  • gość 2019-03-17 23:14:28

    Ta kobieta niszczy wszystko czego tylko dotknie, ma gdzieś bezpieczeństwo mieszkańców, którzy nadal narażają życie na trasie Pruchnik - Kańczuga, blokowała wszystkie prace nad tym projektem. Tak oddajcie jej władze a wszystkich pogrąży.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-18 08:06:08

    Po co ktoś pisze coś i czym nie ma pojęcia. Pani radna nie była przeciwko remoncie drogi Pruchnik-Kańczuga tylko przeciw niby "obwodnicy" przechodzącej przez miasto. I nie Pani radna tylko gromna grupa mieszkańców o czy świadczyły zebrane podpisy mieszkańców. Nawet niektorzy inni radni byli przeciw dopóki nie krzyknął burmistrz. Ciekawe czy ktos wiedział nowe obwodnice np na trasie do Bełżca? Właśnie tak powinny wyglądać i przechodzić przez pola, a nie obok domów. A droga nie została wybudowana bo cofnięto środki, a nie przez blokowanie obwodnicy. Wystarczy sprawdzić, a potem mówić.

  • Mieszkaniec Pruchnika - niezalogowany 2019-03-18 19:48:25

    Kiedy zrobią drogę Pruchnik Kańczuga pieniądze mają a nic nie robią . A obiecują ,śmiechu warte . Oni w tej gminie tylko siedzą i czekają na wczasy z naszych pieniędzy .

  • gość 2019-03-18 21:00:07

    Z tymi podpisami to była inna historia. Nawet ponoć autentyczność owych podpisów była sprawdzana. A co do cofnięcia środków na ten cel, to jak nie było zgody to trudno, żeby były środki. A pani radna skutecznie i głośno działała przeciw.

  • gość 2019-03-18 21:43:09

    Dewotce służebnica w czymsiś przewiniła Właśnie natenczas, kiedy pacierze kończyła. Obróciwszy się przeto z gniewem do dziewczyny, Mówiąc właśnie te słowa: "... i odpuść nam winy, Jako my odpuszczamy" - biła bez litości. Uchowaj, Panie Boże, takiej pobożności. Autor: Ignacy Krasicki Mowa nienawiści zwalczana nienawiścią, no cóż, oto, rzeczywistość, a nie bajka z XVIII w. Powyższy artykuł spowodował lawinę komentarzy i mam wrażenie, że większość z nich, nie spodoba się  "obrońcom"ładu i porządku w tej jakże malowniczej miejscowości mlekiem i miodem płynącej...."JESTEM ZA" to jedyne pożądane słowa na sesjach rady miejskiej w Pruchniku, kto zakłóci, tę sielankę jest siewcą zła i trzeba walczyć z owym śmiałkiem nawet z kościelnej ambony.Smutne ale prawdziwe.....

  • gość 2019-03-19 05:33:33

    A dlaczego cofnęli środki na budowę drogi Kańczuga - Pruchnik???, a no dlatego że władze wojewódzkie uznały że skoro ciemny naród pisze protesty, składa wnioski typu "nie bo nie" to po co im dawać skoro nie chcą, inni wezmą z pocałowaniem ręki. Nie pisz mi tutaj że protest był przeciw obwodnicy Pruchnika a nie drogą do Kańczugi bo to był jeden cały projekt, więc automatycznie poleciał cały. I co teraz mamy???? A no to, że będzie wyremontowana droga z Kańczugi do Pantalowic a my mieszkańcy Pruchnika i okolic dalej będziemy rozbijać się po dziurach. Ubolewać można tylko nad tym że żadna osoba mieszkająca na ulicy Kańczudzkiej w Pruchniku nie przedstawiła sytuacji w jakiej oni mieszkają i jak samochody jeżdżą im pod oknami. Szkoda, wielka szkoda że jesteśmy tak nieodpowiedzialną i zacofaną społecznością.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-19 07:50:58

    Rozumię, że ulica Kańczudzka była i jest pokarzywdzona przez los i obwodnica miała to zmienić. A w takim razie dlaczego to samo nie należy się ulicy Jarosławskiego?

  • gość 2019-03-19 13:04:40

    Ojej! I znowu będzie bolało, rusza przebudowa ulicy Floriana. Mamy kolejny sukces Pana radnego - brata burmistrza :) No właśnie, gdzie są mieszkańcy Pruchnika Dolnego, przecież dostali propozycję przebudowy swojej ulicy (Pani radna podobno w tej sprawie chodziła) i co? I nic, żal oddać kawałka ziemi na chodnik. Spoko - zrobi się kolejną zabawę, jakoś udobruchamy mieszkańców - wyborców. Odnośnie ulicy Grunwaldzkiej i chodnika - czyż to nie jest droga powiatowa? Czy nie ma tam przedstawicieli Pruchnika? Czy jeden z nich nie jest wicestarostą? Dlaczego w Pruchniku Górnym widać jak społeczeństwo z własnej woli sprząta, pielęgnuje swój teren? A gdzie to widać w Pruchniku Dolnym - aaa, widać, kilkoro pielęgnuje okolice baru (knajpy) na rynku, reszta pisze komentarze. Odnośnie Pani radnej to lubi być na szczycie po prostu, już w latach 80-tych bywalcy zabaw tak mówili, teraz została jedynie ich organizacja.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-19 19:01:29

    Brawo mój przedmówca. O to jest właśnie to. W Pruchniku Górnym mieszkańcy nie płakali że zabierali jednemu dwa drugiemu trzy ary działki tylko cieszyli się że będą mieć wygodną drogę, która posłuży im i potomkom. A w dzielnicy pani radnej co się dzieje? Broń Boże oddać choćby 1 cm2, bo to przecież moje, bo to ojcowizna. Banda wieśniaków.

  • gość 2019-03-19 20:09:56

    Rozumiem,ze "banda wieśniaków" to podpis? .....pasuje jak ulał...

  • gość 2019-03-19 21:30:41

    Brawo przedmówco! :-)))

  • gość 2019-03-20 08:59:43

    Noooo odezwało się ... Majdaniackie Imperium. To może przyznacie się cwaniaczki z Majdan ile dostaliście odszkodowania za działki po których pójdzie droga ??? Ciekaw jestem czy mieszkańcy Pruchnika Dolnego usłyszeli te same kwoty za ar ziemi co wy. Jeszcze to chwalenie przedmówców XDD żałośni jesteście. Oczywiście to sukces Pana radnego Szkoły, że ludzie zgodzili się na drogę, za niedługo sukcesem będzie nazwane jak ptak nie nasra komuś z Majdan na samochód, to też powiedzą że sukces Pana Szkoły, bo to on jest tak wspaniałym radnym i sprawił że w Majdanach ptaki srają kulturalnie a nie jak ptaki w Pruchniku Dolnym XDD

  • Gość - niezalogowany 2019-03-20 18:09:31

    Jak nisko trzeba upaść żeby w taki sposób ubliżać jakiejkolwiek kobiecie odnośnie zabaw

  • gość 2019-03-20 23:37:21

    Uważam, że dyskusja na ten temat powinna zostać zakończona, uczestników wyraźnie ponoszą emocje i łamane są podstawowe zasady kulturalnej dyskusji. Obrażanie jednej czy drugiej strony, lub określonej grupy jest poniżej poziomu cywilizowanych ludzi... Może to dla niektórych być ogromnym zaskoczeniem, ale da się przedstawić swoje stanowisko bez pejoratywnych określeń i wycieczek personalnych.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-22 12:33:26

    Reasumując wszystkie komentarze, są bezzasadne co do osoby pani radnej a czytając zastanawiam się czy to jest zachowanie osób dorosłych? Nadmieniam jak była prowadzona rozbudowa ulicy Przemyskiej dlaczego mieszkańcy nie byli chętni odddac ziemi na poszerzenie drogi i tu należy postawić pytanie czy inwestycja została wykonana zgodnie z obowiązującymi wymogami komunikacyjnymi co do szerokości ulicy? Jeżeli chodzi o utrzymanie porządku uważam że każdy dba o swoją posesję, a nie tylko Pruchnik Górny.

  • gość 2019-03-25 21:22:34

    14 tyś za zbieranie podatków ? To ile wychodzi za godzinę takiej roboty ? Ktoś oświeci? Fajna robota. Nic nie trzeba wyprodukować ani sprzedać.

  • Gość - niezalogowany 2019-03-28 20:29:33

    A ty cwaniaczku co piszesz co drugi post o tym że grupa się nie podpisała napisz jeszcze raz to zdanie i sam się podpisz skoro taki jesteś odważny

  • Gość - niezalogowany 2019-03-31 09:17:25

    Przyszedł czas żeby poinformować CBA

  • Gość - niezalogowany 2019-04-01 22:02:38

    Zakończmy już ten żałosny temat bo aż żal że do tak niskiego poziomu upadamy. Brak słów

  • gość 2019-04-08 23:21:27

    Nawet Trelka poznał się na Krysi i usunął z Rady parafialnej

  • Gość - niezalogowany 2019-04-19 22:09:56

    Pani Krystyno powiem krótko.Jak się wchodzi między wrony to się kracze tak jak one.Nie podoba się Pani tej klice.Podobała by się Pani gdyby zachowywała się tak jak pozostali radni. Trzeba "starym wyjadaczom przetakiwac"a Pani tego nie robi.I ma Pani przerąbane.Proste!!!To jedna smietana-która wybrała sobie na radnych pokornych i nie sprzeciwiających się .Trzeba zebrac normalnych ludzi i gdzies z tym problemem ruszyc.Sama Pani nic nie wywalczy.Zakrakają Cię kobieto.W tej gminie nic się nie dzieje.Może dwie osoby z panstwa radnych cos robi.Wies Kramarzówkę reprezentuje dwóch Panów.Pytam się czy oni wogóle orientują się po co idą na sesję.?Żenada!!!!.

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ekspresjaroslawski.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

EKZ-PRESS Ewa Kłak-Zarzecka z siedzibą w Jarosław 37-500 , Cerkiewna 3

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"