
Jest już wizualizacja nowego mostu na Sanie oraz dróg dojazdowych, w ramach których powstaną dwa ronda. Inwestycja ma powstać do 2025 roku. Projekt ma być gotowy do listopada br.
Obecnie trwają prace projektowe inwestycji pod nazwą: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Bełżec wraz z budową mostu na rzece San w m. Munina i Sobiecin”.
Projekt współfinansowany jest w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej – Mosty dla Regionów.
Inwestorem jest Województwo Podkarpackie - Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, wykonawcą projektu firma PROMOST CONSULTING Sp. z o.o., z którą umowa została podpisana 6 marca 2020 r. Projekt ma być gotowy w listopadzie tego roku.
Całkowita wartość projektu to 1 mln 146 tys. 532,20 zł. Wartość dofinansowania z budżetu państwa - 917 tys. 225,76 zł.
Nowa droga i dwa ronda
W ramach inwestycji powstanie nowa droga. Jak podaje Podkarpacki Zarząd Dróg w Rzeszowie będzie ona przebiegać w całości na terenie gminy Jarosław przez Muninę i Sobiecin, przecinać będzie obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiegać będzie przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne.
– Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Na węźle tym zaplanowano rozbudowę w zakresie budowy nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętnych we wszystkich relacjach. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad rzeką San, wałem przeciwpowodziowym drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi zaplanowano obiekt mostowy o długości całkowitej 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka DW 865 zaprojektowano w formie skrzyżowania typu rondo z DP 1719R – podaje Podkarpacki Zarząd Dróg w Rzeszowie. – Odwodnienie drogi zapewnione zostanie poprzez rowy otwarte i kanalizację deszczową. Dostęp do nieruchomości przyległych do projektowanego pasa drogowego zapewniono poprzez zjazdy i dodatkowe jezdnie. W ramach przedmiotowego zadania przewiduje się przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej i nie przewiduje się rozbiórek budynków.
Ekz
Droga wojewódzka nr 865:
- Klasa drogi – „G”
- Długość odcinka drogi – 1900 m (wraz z mostem)
- Kategoria ruchu – KR 4
- Obciążenie – 115 kN/oś
- Przekrój jezdni – 1 x 2
- Szerokość jezdni = 2 x 3,50 m
- Pobocza bitumiczne – 2 x 0,5 m
- Pobocza z kruszywa – 2 x 0,75 m
- Ścieżki rowerowe – 2 x 2,50 m
Obiekt mostowy na rzece San:
- Klasa obciążenia – „A” + Stanag C2021
- Długość całkowita – 624 m
- Rozpiętości teoretyczne przęseł – 50,0 + 60,0 + 3x70,0 + 2x60,0 + 100,0 + 60,0 m
- Konstrukcja ustroju nośnego przęseł – skrzynkowa sprężona
- Szerokości użytkowe:
jezdnia – 2 x 3,50 m
opaski – 2 x 0,50 m,
ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszych – 2 x 2,90 m
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ta nowa droga do mostu na Sanie będzie się kończyć w Sobiecinie czy pójdzie dalej przez Koniaczów i Szówsko??
drogi jarku obejrzyj do końca film a zobaczysz rondo będzie w Sobiecinie a następne rondo będzie w koniaczowie niedaleko nadleśnictwa i stacji paliw, z kolej następna droga będzie drogą łączącą 2 drogi wojewódzkie drogę W865 i drogę wojewódzką W870 popatrz na mapę myślę że za 2,5 roku drogi i most powstanie
No właśnie tutaj nie ma nic o drodze w Szowsku, kończy się na Koniaczowie https://www.facebook.com/162170817248598/posts/2187293631402963/
przecież pis obiecywał rozpoczęcie budowy mostu w 2019 ...jest 2021 i twierdza ze są wiarygodni ...a to kiedy powstanie 29 obiecany most w Polsce 2080?
Drugi most na Sanie powstaje od niepamiętnych czasów - każda kolejna ekipa obiecuje, pokazuje plany, teraz nawet powstają wizualizacje... Ciekawe, kiedy od obietnic przejdzie się do czynów? Bo jak na razie wszystko kończy się na gadaniu.
Jeśli mnie pamięć nie myli to posłanka ziemi jarosławskiej z PiS za pierwszym razem głosowała przeciwko budowie tego mostu. Fajnie ci posłowie z PiS. Jedna głosuje przeciwko a drugi ma inicjatywy za mandatami bez możliwości nie przyjęcia mandatu...
Jest już wizualizacja, 1 mln zł. To zajefajne tempo jeszcze 40 lat i będzie pierwszy filar pod most . A poseł tadzio i ania zrobią 58 konferencję przy expresowej budowie mostu. W końcu nikt nam tyle nie da co oni mogą nam obiecać.
A czy oni pierwsi??? nijaki wyczawski 2 kadencje budował "starą ujeżdzalnie" obiecywał pisał bajki i nie skończył ba nawet nie zaczął, dzięki lucyferowi ze wyleciał z fotela burmistrza. Budowa dróg za czasów pisowskiej rady też była przepraszam NIE BYŁO JEJ. Dzięki układom i układzikom Anki udało się zbudować obwodnice. Cała instalacja MPWiK w tym filtry membranowe została wymieniona tylko dzięki byłemu prezesowi Pelsowi. Także o czym my tu mówimy Radnych ,Posłach Senatorach PIS którzy tak na prawdę maja miasto w powazaniu. Co mazurkiewicz ,golba, chrzan zrobili dla miasta???? Na całe szczęście mieszkańcy powoli się budzą
Miasto jest przyjazne dla pieszych i zmotoryzowanych .Wkoło pełno parkingów naziemnych i podziemnych , przejść podziemnych i kładek nad ulicami. Na rynku i przyległościach aż chce się zapraszać znajomych. Jest gdzie usiąść , zjeść i zaparkować. Wszędzie szeroko ,przestrzennie ,wygodnie. Nikt nie trąbi na ulicach, ludzie uśmiechnięci, nikt się nie spieszy. Przed każdym sklepem mnóstwo miejsca parkingowego w tym dla inwalidów. Przed bankami, ZUS-em , przychodniami , szpitalami wyjątkowy komfort parkowania. Osiedla jarosławskie aż zachęcają do osiedlania się( zwłaszcza wybija się tu os. Prośbów). Dzielnice takie jak Kolonia Oficerska to oaza przestrzeni wolnej, i terenów zielonych. Zapomnijcie tu o smogu. Drogi wylotowe z miasta to majstersztyk komunikacyjny. Przy każdej w kierunku Pruchnika czy Wiązownicy czy Przemyśla bez żadnej zbędnej infrastruktury handlowej. Szybko i płynie wyjeżdżamy z miasta. Trzeba być geniuszem aby to stworzyć I tacy są- bez liku- w Jarosławiu... No dobrze. Już się obudziłem
było łądne bezkolizyjne skrzyżowanie... i zniszczą je budują dwa rondka... rondo skutecznie zwalnia ruch! tymbardziej w miescu w któym jest duuuży ruch cieżarowy!! do tego z huty! towar butelki wysoki niestabilny i mega wolno jadace w takich miejscach cieżaróki!!! co za kretyni zatwierdzają takie projekty?... i co za gimnazjaliści je tworzą?... moze wreszcie rtoche profesjonalizmu?.. w miescu skrzyżowania z obwodnicą jest wystarczająco dużo miejsca na zwykłą "koiczynke"! która zdecydowanie upłynnia ruch!!! a jużw szczególności kiedy z 2 dużych i kilku mniejszych zakładów rusza chama pracowników i podobnej porze... dlaczego jaieś absurdalne ronda?... mało korków?... a moze modny temat ekologi, może jakiś ekolog lewak wreszcie by sie odezwał?... tylko co od lewackich ekologów wymagać... dla wyjaśnienia jeszcze... rondo to 100% wyhamowanie ciężarówki z łądunkiem jak nie do zera to do biegu niemal ruszania... chyba nie po to budowano obwodnice, żeby ta ciezarówka 2x była zatrzymywana niemal do zera?.. jedno rozpedzenie sie załadowanej ciezarówki0-90km/h to ok 1-2l w zależności o wagi łąd. dotego przemnóżcie to razy ilość cieżaróek dziennie tam i wyjdzie cysterna paliwa, lub ilość która przecietnemu Kowalskiem na pół roku by wystarczyła czasem... tak dbamy o środowisko, i logike... ale moze ktoślogicznie uzasadni tam istnienie rond?... ale logicznie na argumenty