Reklama

Nowy most na Sanie powstanie do 2025. Zobacz wizualizację mostu i nowych dróg dojazdowych

Jest już wizualizacja nowego mostu na Sanie oraz dróg dojazdowych, w ramach których powstaną dwa ronda. Inwestycja ma powstać do 2025 roku. Projekt ma być gotowy do listopada br.

Obecnie trwają prace projektowe inwestycji pod nazwą: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Bełżec wraz z budową mostu na rzece San w m. Munina i Sobiecin”.

Projekt współfinansowany jest w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej – Mosty dla Regionów.

Inwestorem jest Województwo Podkarpackie - Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, wykonawcą projektu firma PROMOST CONSULTING Sp. z o.o., z którą umowa została podpisana 6 marca 2020 r. Projekt ma być gotowy w listopadzie tego roku.

Całkowita wartość projektu to 1 mln 146 tys. 532,20 zł. Wartość dofinansowania z budżetu państwa - 917 tys. 225,76 zł.

 

Nowa droga i dwa ronda

W ramach inwestycji powstanie nowa droga. Jak podaje Podkarpacki Zarząd Dróg w Rzeszowie będzie ona przebiegać w całości na terenie gminy Jarosław przez Muninę i Sobiecin, przecinać będzie obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiegać będzie przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne.

– Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Na węźle tym zaplanowano rozbudowę w zakresie budowy nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętnych we wszystkich relacjach. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad rzeką San, wałem przeciwpowodziowym drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi zaplanowano obiekt mostowy o długości całkowitej 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka DW 865 zaprojektowano w formie skrzyżowania typu rondo z DP 1719R – podaje Podkarpacki Zarząd Dróg w Rzeszowie. – Odwodnienie drogi zapewnione zostanie poprzez rowy otwarte i kanalizację deszczową. Dostęp do nieruchomości przyległych do projektowanego pasa drogowego zapewniono poprzez zjazdy i dodatkowe jezdnie. W ramach przedmiotowego zadania przewiduje się przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej i nie przewiduje się rozbiórek budynków.

Ekz

 

Droga wojewódzka nr 865:

- Klasa drogi – „G”

- Długość odcinka drogi – 1900 m (wraz z mostem)

- Kategoria ruchu – KR 4

- Obciążenie – 115 kN/oś

- Przekrój jezdni – 1 x 2

- Szerokość jezdni = 2 x 3,50 m

- Pobocza bitumiczne – 2 x 0,5 m

- Pobocza z kruszywa – 2 x 0,75 m

- Ścieżki rowerowe – 2 x 2,50 m

 

Obiekt mostowy na rzece San:

- Klasa obciążenia – „A” + Stanag C2021

- Długość całkowita – 624 m

- Rozpiętości teoretyczne przęseł – 50,0 + 60,0 + 3x70,0 + 2x60,0 + 100,0 + 60,0 m

- Konstrukcja ustroju nośnego przęseł – skrzynkowa sprężona

- Szerokości użytkowe:

jezdnia – 2 x 3,50 m

opaski – 2 x 0,50 m,

ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszych – 2 x 2,90 m

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Jarek - niezalogowany 2021-01-16 13:41:26

    Ta nowa droga do mostu na Sanie będzie się kończyć w Sobiecinie czy pójdzie dalej przez Koniaczów i Szówsko??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    olo - niezalogowany 2021-01-17 19:47:49

    drogi jarku obejrzyj do końca film a zobaczysz rondo będzie w Sobiecinie a następne rondo będzie w koniaczowie niedaleko nadleśnictwa i stacji paliw, z kolej następna droga będzie drogą łączącą 2 drogi wojewódzkie drogę W865 i drogę wojewódzką W870 popatrz na mapę myślę że za 2,5 roku drogi i most powstanie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jarek - niezalogowany 2021-01-19 12:57:16

    No właśnie tutaj nie ma nic o drodze w Szowsku, kończy się na Koniaczowie https://www.facebook.com/162170817248598/posts/2187293631402963/

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    franco - niezalogowany 2021-01-18 12:12:57

    przecież pis obiecywał rozpoczęcie budowy mostu w 2019 ...jest 2021 i twierdza ze są wiarygodni ...a to kiedy powstanie 29 obiecany most w Polsce 2080?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Mirek - niezalogowany 2021-01-18 16:32:02

    Drugi most na Sanie powstaje od niepamiętnych czasów - każda kolejna ekipa obiecuje, pokazuje plany, teraz nawet powstają wizualizacje... Ciekawe, kiedy od obietnic przejdzie się do czynów? Bo jak na razie wszystko kończy się na gadaniu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefan - niezalogowany 2021-01-19 18:14:54

    Jeśli mnie pamięć nie myli to posłanka ziemi jarosławskiej z PiS za pierwszym razem głosowała przeciwko budowie tego mostu. Fajnie ci posłowie z PiS. Jedna głosuje przeciwko a drugi ma inicjatywy za mandatami bez możliwości nie przyjęcia mandatu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Geodeta - niezalogowany 2021-01-19 20:59:02

    Jest już wizualizacja, 1 mln zł. To zajefajne tempo jeszcze 40 lat i będzie pierwszy filar pod most . A poseł tadzio i ania zrobią 58 konferencję przy expresowej budowie mostu. W końcu nikt nam tyle nie da co oni mogą nam obiecać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia Kepa z domu Chaszcze - niezalogowany 2021-01-21 11:37:12

    A czy oni pierwsi??? nijaki wyczawski 2 kadencje budował "starą ujeżdzalnie" obiecywał pisał bajki i nie skończył ba nawet nie zaczął, dzięki lucyferowi ze wyleciał z fotela burmistrza. Budowa dróg za czasów pisowskiej rady też była przepraszam NIE BYŁO JEJ. Dzięki układom i układzikom Anki udało się zbudować obwodnice. Cała instalacja MPWiK w tym filtry membranowe została wymieniona tylko dzięki byłemu prezesowi Pelsowi. Także o czym my tu mówimy Radnych ,Posłach Senatorach PIS którzy tak na prawdę maja miasto w powazaniu. Co mazurkiewicz ,golba, chrzan zrobili dla miasta???? Na całe szczęście mieszkańcy powoli się budzą

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    tymonides - niezalogowany 2021-01-28 11:48:28

    Miasto jest przyjazne dla pieszych i zmotoryzowanych .Wkoło pełno parkingów naziemnych i podziemnych , przejść podziemnych i kładek nad ulicami. Na rynku i przyległościach aż chce się zapraszać znajomych. Jest gdzie usiąść , zjeść i zaparkować. Wszędzie szeroko ,przestrzennie ,wygodnie. Nikt nie trąbi na ulicach, ludzie uśmiechnięci, nikt się nie spieszy. Przed każdym sklepem mnóstwo miejsca parkingowego w tym dla inwalidów. Przed bankami, ZUS-em , przychodniami , szpitalami wyjątkowy komfort parkowania. Osiedla jarosławskie aż zachęcają do osiedlania się( zwłaszcza wybija się tu os. Prośbów). Dzielnice takie jak Kolonia Oficerska to oaza przestrzeni wolnej, i terenów zielonych. Zapomnijcie tu o smogu. Drogi wylotowe z miasta to majstersztyk komunikacyjny. Przy każdej w kierunku Pruchnika czy Wiązownicy czy Przemyśla bez żadnej zbędnej infrastruktury handlowej. Szybko i płynie wyjeżdżamy z miasta. Trzeba być geniuszem aby to stworzyć I tacy są- bez liku- w Jarosławiu... No dobrze. Już się obudziłem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kierowca - nie niedzielny - niezalogowany 2021-03-20 15:49:55

    było łądne bezkolizyjne skrzyżowanie... i zniszczą je budują dwa rondka... rondo skutecznie zwalnia ruch! tymbardziej w miescu w któym jest duuuży ruch cieżarowy!! do tego z huty! towar butelki wysoki niestabilny i mega wolno jadace w takich miejscach cieżaróki!!! co za kretyni zatwierdzają takie projekty?... i co za gimnazjaliści je tworzą?... moze wreszcie rtoche profesjonalizmu?.. w miescu skrzyżowania z obwodnicą jest wystarczająco dużo miejsca na zwykłą "koiczynke"! która zdecydowanie upłynnia ruch!!! a jużw szczególności kiedy z 2 dużych i kilku mniejszych zakładów rusza chama pracowników i podobnej porze... dlaczego jaieś absurdalne ronda?... mało korków?... a moze modny temat ekologi, może jakiś ekolog lewak wreszcie by sie odezwał?... tylko co od lewackich ekologów wymagać... dla wyjaśnienia jeszcze... rondo to 100% wyhamowanie ciężarówki z łądunkiem jak nie do zera to do biegu niemal ruszania... chyba nie po to budowano obwodnice, żeby ta ciezarówka 2x była zatrzymywana niemal do zera?.. jedno rozpedzenie sie załadowanej ciezarówki0-90km/h to ok 1-2l w zależności o wagi łąd. dotego przemnóżcie to razy ilość cieżaróek dziennie tam i wyjdzie cysterna paliwa, lub ilość która przecietnemu Kowalskiem na pół roku by wystarczyła czasem... tak dbamy o środowisko, i logike... ale moze ktoślogicznie uzasadni tam istnienie rond?... ale logicznie na argumenty

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do