
Ruszyły prace przy przebudowie ulicy Kraszewskiego. W obrębie stacji paliw ORLEN zostały usunięte drzewa, które projektant przewidział do wycinki. Jest ona konieczna z uwagi na planowane na tym skrzyżowaniu typu rondo.
Jak informuje Iga Kmiecik, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Jarosławia, zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę harmonogramem robót obecnie prowadzone będą roboty pomiarowe, a od kwietnia rozpoczną się roboty branżowe. – Termin zakończenia realizacji zadania zgodnie z umową przypada na dzień 15 października 2022 roku i nie uległ zmianie – dodaje.
Przypomnijmy, że rozpoczęcie przebudowy ulicy Kraszewskiego było ogłoszone jeszcze we wrześniu ubiegłego roku, kiedy to podczas wspólnej konferencji prasowej wystąpili wiceminster Anna Schmidt i burmistrz Waldemar Paluch oraz raz Maciej Łukaszek, dyrektor techniczny firmy STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa, która jest wykonawcą inwestycji. – Przebudowa ulicy Kraszewskiego to, po budowie drugiego mostu na Sanie, jeden z kluczowych problemów, na jakie mieszkańcy wskazują, jeśli chodzi o infrastrukturę drogową na terenie naszego miasta i powiatu – mówiła wówczas Anna Schmidt. Uczestnicy konferencji pokazali się na tle pracujących przy remoncie.
Ja szybko jednak prace się wówczas zaczęły, tak szybko je wstrzymano. O powód tak szybkiego wstrzymania prac pytaliśmy w ratuszu w październiku. Jak wyjaśniła nam wówczas Iga Kmiecik, prace zostały wstrzymane na prośbę mieszkańców, którzy obawiali się, że może nastąpić paraliż komunikacyjny miasta, gdyż wciąż trwała budowa ronda realizowana przez prywatnego inwestora u zbiegu Sikorskiego, Grunwaldzkiej, Lubelskiej i 3 Maja. Burmistrz poprosił więc, by wykonawca wstrzymał na razie prace, które mogłyby utrudnić znacznie ruch na Kraszewskiego i by ograniczył się do tych zadań, które polegają m.in. na pracach przy dokumentacji, a także na tych działaniach w terenie, które nie są inwazyjne. Wykonano więc tylko kilka odkrywek, by sprawdzić zgodność zbiegu instalacji z dokumentacją projektową. Czy tym razem prace ruszą na całego? Przekonamy się.
Zgodnie z umową koszt inwestycji wynosi 8 mln 672 tys. 854,14 zł. Dofinansowanie zewnętrzne to 3 mln 039 tys. 238 zł.
hl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie