Reklama

Chciała sprzedać podręczniki, straciła ponad 4 tys. złotych

47-letnia mieszkanka Jarosławia straciła ponad 4 tys. złotych. Padła ofiarą oszustów, gdy chciała sprzedać podręczniki. Policja przypomina, by podczas transakcji w internecie zachowywać ostrożność.

Jak informuje asp. szt. Anna Długosz, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jarosławiu, 47-letnia mieszkanka Jarosławia  zamieściła na jednym z portali sprzedażowych ogłoszenie o sprzedaży podręczników szkolnych. – Na komunikatorze odezwała się do niej osoba zainteresowana ofertą. W celu sfinalizowania transakcji, kupująca przesłała za pośrednictwem komunikatora, potwierdzenie przelewu kwoty wskazanej przez sprzedającą. Po chwili z 47-latką skontaktowała się telefonicznie kobieta, która przedstawiła się, że dzwoni z firmy kurierskiej. W tym samym czasie sprzedająca otrzymała wiadomość na skrzynkę mailową od rzekomej firmy kurierskiej. Weszła w podany link, który przekierował ją do bankowego systemu płatności elektronicznej. Wybrała ikonę swojego banku i zalogowała się. Sprzedająca niczego nieświadoma, działając w pośpiechu, wykonywała polecenia kobiety, tym samym autoryzując przelewy oraz zwiększając limity na karcie – relacjonuje asp. szt. Anna Długosz. – Gdy podczas rozmowy zauważyła na swoim koncie dziwne przelewy, natychmiast przerwała rozmowę, zablokowała dostęp do konta, a o całej sprawie powiadomiła policję. 47-latka straciła ponad 4 tys. zł – dodaje. 

POLICJA PRZYPOMINA
Sprzedając w internecie, również możesz zostać oszukany. Oszuści wysyłają linki, poprzez które to pokrzywdzeni mają potwierdzić dane do przelewu środków na konto. Są to linki do fałszywych stron bankowości internetowej. Logując się na tych stronach, pokrzywdzeni tracą dostęp do konta, przekazując jednocześnie przestępcom wszystkie swoje dane. Nie klikaj w linki w wiadomościach, kierujące do płatności. Czytaj uważnie sms-y autoryzacyjne.

 

FOT. KPP Jarosław

Aktualizacja: 18/09/2024 10:33
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Aga - niezalogowany 2024-09-05 11:37:43

    Moim zdaniem słabe zabezpieczenia bankowe. A poza ty Bank z, w którym było konto powinien byćż zabezpieczony na takie sytuacje i zwracać ludziom ukradzione pieniądze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomasz Wawruszko - niezalogowany 2024-09-05 12:37:56

    Nie rozumie Pani. Oszustka przechwyciła dane do logowania tej kobiety i zalogowała się jako właścicielka konta bankowego. A potem zwyczajnie zrobiła przelew na konto bankowe o którym wie że Policja nigdy nie ustali do kogo należy. To pospolita sztuczka.

    • Zgłoś wpis
  • Adam - niezalogowany 2024-09-07 15:02:37

    Mogę tą panią na pocieszenie przytuli. Mnie kiedyś oszukali na 3 tyś zł i nie odzyskałem pieniędzy. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomasz Wawruszko - niezalogowany 2024-09-05 12:30:47

    Dzień Dobry Państwu. Z wykształcenia jestem politologiem, zarejestrowanym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu. "Wybrała ikonę swojego banku i zalogowała się" - ahahahaha :) Pewnie były też do wyboru ikonki wszystkich innych popularnych banków w Polsce, w razie gdyby miała konto w jakimś innym banku. Przysłali jej e-mail'a z linkiem do "bramki" (takiej jakby strony internetowej) przechwytującej dane służące do logowania. Spuścili jej z konta tyle, na ile pozwalał dzienny limit wypłat: 4000 PLN.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Eli - niezalogowany 2024-09-05 19:30:02

    Napisane że potwierdzała to co widziała na ekranie, a nie przelewy. A wypłata w bankomacie w innym mieście? Też to oczywiste? Banki mają słabe zabezpieczenie. Kiedyś miałem podobnie i wśród tych banków nie było Banków Spółdzielczych. Ciekawe dlaczego?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    polak - niezalogowany 2024-09-05 23:30:47

    moim zdaniem które mogę tu wyrazić banki spółdzielcze to najbardziej uczciwe banki mają małe oprocentowanie kredytów i wysokie oprocentowanie lokat dla swoich klientów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aga - niezalogowany 2024-09-06 07:52:37

    Dokładnie. Bank Spółdzielczy to przede wszystkim obsługa klienta na wysokim poziomie. W Pekao S.A. Panie robią łaskę że się odezwą, tyle okienek a jedno tylko czynne, kolejka z ok. godzinnym staniem. Masakra. A zgłoszenie reklamacji i dochodzenie swoich praw to maskara. Tylko telefony o kredytach, pożyczkach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomasz Wawruszko - niezalogowany 2024-09-06 12:14:07

    Też tak myślę. Sam mam konto w Banku Spółdzielczym w Jarosławiu, na przeciwko Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu: 52 9096 0004 3001 0078 3945 0002.

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do