Reklama

Drugi most na Sanie pilnie potrzebny w Jarosławiu

14/11/2017 09:09

Drugi most na Sanie pilnie potrzebny dla Jarosławia i okolicznych miejscowości. Wiedzą o tym wszyscy rządzący, a zwłaszcza dwóch: burmistrz i starosta, którzy przejeżdżają przez ten most kilka razy dziennie. Jednak, kto z nich cokolwiek zrobił przez ostatni rok, by przyśpieszyć decyzje w sprawie jego budowy? I by w godzinach szczytu nie tworzyły się gigantyczne korki?

W ostatni piątek 10 listopada podczas konferencji prasowej o potrzebie budowy drugiego mostu mówili: poseł Mieczysław Kasprzak z PSL i burmistrz Jarosławia Waldemar Paluch. Apelowali do posłów z partii rządzącej. Wcześniej o sytuację z planowaniem mostu zapytaliśmy starostę Tadeusza Chrzana. Pamiętamy jego wypowiedź ze stycznia tego roku. – Pracujemy nad tym, by ta inwestycja była w 2017 roku na poważnie realizowana. To jednak nie znaczy, że zobaczymy pierwsze przyczółki na nowym moście. To cały etap projektowania, uzgodnień. Jestem przekonany, że to w tym roku się rozpocznie – mówił wówczas starosta. Dziś, po upływie dziesięciu miesięcy, twierdzi, że do końca roku powinny zapaść ustalenia, co do wyboru lokalizacji mostu.

 

Więcej w papierowym wydaniu Ekspresu.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2017-11-14 19:14:38

    A co się stanie jak ruch o 50 % większy niż teraz spotka się na rondzie w Szówsku ? Czy ktoś rozpatruje takie możliwości ? A co jak niedaleko tego ronda powstanie jeszcze kilkanaście dużych sklepów ? Moim zdaniem projekt tworzył ktoś, kto wogóle nie wziął tego pod uwagę. Rozwiązanie na dwa lata a potem jeden wielki korek.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xxxxxxx - niezalogowany 2017-11-14 20:17:56

    wariant II i III odpada ponieważ zakorkujecie rondo - ale skąd ten pan w okularach może wiedzieć przecież on nie zna tamtej okolicy a burmistrz mieszka tam od niedawna najbardziej optymalny jest wariant I ale pod warunkiem że nie będzie wjazdu na rondo w Szówsku tylko na wysokości sklepu Majster wariant od mostu do drogi Surochów - Szówsko Rondo też jest do przyjęcia tylko wtedy ja droga wylotowa z mostu przetnie tą drogę powiatową i polami do m. Koniaczów obok domu pana Burmistrza dalej polami prawą stroną Szówska i wlot na drogę wojewódzką w m. Wiązownica A co do budowy mostu to kto jak kto ale obecny Pan Starosta na pewno wybuduje most na Sanie, jak nie zacznie w obecnej kadencji to na pewno w następnej

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-11-15 09:13:59

    Zgadzam się jak najbardziej z "tranzytem" przez Koniaczów i Wiązownicę - odciążenie ruchu i wolna droga dla tranzytu na Lublin. Ale jak widzę i słyszę - już ruch w mediach Jarosławskich zaczął się na dobrze i to z planami i wariantami za Starosty Batyckiego a co najgorsze tego się trzymają. Nikt nie bierze pod uwagę przyszłości a na pewno znają plany inwestycyjne w okolicach ronda w Szówsku. Myślę, że media powinny zabrać się za te właśnie problemy i uwidocznienie ułomności i krótkowzroczności planów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xzq - niezalogowany 2017-11-15 09:21:21

    W dyskusjach jest mowa o Jarosławiu. A co z miejscowościami w których ten ruch się skupi. Jest kilka tysięcy osób, które odczują ruch i korek na rondzie. Szówsko, Wiązownica, Koniaczów. Może mieszkańcy tych miejscowości niech zaczną się udzielać i powiedzieć jak żyje się obok drogi gdzie przejeżdża 20 tyś samochodów na dobę. Wszelkie normy hałasu już dawno zostały przekroczone.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xzq - niezalogowany 2017-11-15 10:20:15

    Eksploatacja dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, lotnisk oraz portów nie może powodować przekroczenia standardów jakości środowiska, w tym także przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu. Wynika to wprost z art. 174 ust. 1 prawa ochrony środowiska (dalej: p.o.ś.). Natomiast poziomy hałasu określa rozporządzenie w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. Za utrzymanie w normie hałasu wynikającego z eksploatacji dróg czy innych ciągów komunikacyjnych odpowiedzialny jest podmiot zarządzający nimi, np. dla dróg gminnych -gmina będąca ich właścicielem i zarządcą. Ochronę przed nadmiernym hałasem może zagwarantować przez zastosowanie zabezpieczeń akustycznych, tj. ekranów akustycznych, pasów zieleni izolacyjnej, a także przez właściwą organizację ruchu. Hałas nie powinien, co do zasady, powodować przekroczenia standardów jakości środowiska poza terenem, do którego zarządzający obiektem komunikacyjnym ma tytuł prawny. To znaczy, że normy hałasu mogą być wyższe np. na drodze i w bezpośrednim jej sąsiedztwie, ale nie powinny być przekraczane w domach mieszkalnych usytuowanych się w pobliżu trasy czy ulicy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomasz Z. - niezalogowany 2017-11-22 17:22:18

    Najlepszy byłby wariant nr 3 ale wjazd nie na rondzie w szówsku tylko naprzeciw hurtowni Elektrycznej Elektro-Spark. Samochody jadące od strony Szówska (których jest najwięcej) w kierunku wjazdu na autostradę we Wierzbnej, Pełkiń i północno-zachodnią stronę jarosławia ominęłyby całkowicie miasto oraz obydwa ronda. A tak ogólnie na rondzie w Szówsku należy dobudować bezkolizyjne pasy zjazdowe "w pierwsze prawo" tak aby przyspieszyć ruch.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-11-23 17:13:07

    A Szówsko to miejscowość gdzie może być duży ruch, smród i hałas ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-05-10 08:12:28

    Obecnej władzy nie jest potrzebny ten most tylko pomniki a gdyby tak połączyć jedno z drugim i wybudować most im.ofiar katastrofy smoleńskiej oczywiście wszystkich bez wyjątku bo zginęli jednakowo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do