Reklama

Noc Księgarń 2020. Trzy wieczory ze słowem

Choć spotkania w ramach Nocy Księgarń 2020 w jarosławskim „Kuferku” odbywały się – z wiadomych powodów – bez udziału publiczności, to dzięki transmisjom online twórcy dotarli wprost do domów odbiorców.

Trzy spotkania złożyły się na tegoroczny festiwal Noc Księgarń w „Kuferku”. Pierwszy wieczór wypełniło pełne liryzmu, ale i humoru spotkanie z Mateuszem Pieniążkiem. Autor opowiadał o swoich najnowszych dziełach prozatorskich, choć nie zabrakło i poezji.

Poeta z Zielonego Wzgórza, jak mówi o swoim domu w Łętowni pod Przemyślem, wywodzi się z Przeworska, ale i Jarosław zna bardzo dobrze. Zwłaszcza ten Jarosław sprzed lat. Sporo było podczas tego spotkania wspomnień o jego ulicy Kościelnej w Przeworsku, o sąsiadach z dzieciństwa, a także o podróżach, które zawsze u Pieniążka owocują twórczością. Autor „Legend przeworskich” nie szczędził ciepłych słów prowadzącemu spotkanie (podobnie jak wszystkie pozostałe) Henrykowi Paszkowi z JOKIS. Jak podkreślił, jest on zawsze przygotowany do tego typu spotkań autorskich.

Wieczór drugi był wyjątkowy, bowiem wzięli w nim udział twórcy poezji związani z Jarosławiem. W czasie tego wieczoru wspominano 5 lat istnienia Grupy Poetyckiej „Anafora”, która działa przy Jarosławskim Ośrodku Kultury i Sztuki. Mogliśmy wysłuchać wierszy w autorskim wykonaniu Marii Markiewicz, Anny Bryszewskiej, Edwarda Szylera, Henryka Grymuzy i Jakuba Zarzeckiego oraz minirecitralu w wykonaniu Jerzego Gągoła (śpiew, gitara) oraz Jakuba Zarzeckiego (śpiew, ukulele).

I wreszcie na finał można było przysłuchiwać się spotkaniu z poetką Bożeną Spryńską. Na zakończenie Nocy Księgarń z minireciatlem wystąpiła Dagmara Moskwa. Zapis wideo ze wszystkich tych spotkań ze słowem dostępny jest na stronie internetowej i Facebooku Jarosławskiego Ośrodka Kultury i Sztuki.

hl

FOT. JOKIS/Krzysztof Peszko 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do