Reklama

O mistyce miast Jarosławia i Svidnika

Warsztaty ceramiczne zorganizowane w ramach Jarmarku Jarosławskiego oraz konferencja w jarosławskim ratuszu rozpoczęły wspólną realizację projektu Jarosławia i Svidnika pn. „Mistyka Karpackich Miast – Tworzenie Produktu Turystycznego Karpackich Miast w oparciu o dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe miasta Jarosławia i Svidnika”.

Warsztaty ceramiczne dla uczestników projektu odbyły się w czwartek 24 sierpnia na pl. św. Michała. W Galerii Rynek 6 miały miejsce zajęcia laserowego grawerunku i wycinania w różnych tworzywach. Efekty warsztatów można było podziwiać podczas Jarmarku Jarosławskiego.

Natomiast w sali narad w ratuszu w piątek 25 sierpnia odbyła się konferencja poświęcona potencjałowi rozwojowemu transgranicznego partnerstwa turystycznego Jarosławia i Svidnika.

O możliwościach turystyki w Svidniku na Słowacji mówił Stanislav Hvozda, a o mistyce karpackich miast mówił przedstawiciel firmy Synergia Sp. z o.o. Michał Basiński. Przedstawił on drogę od koncepcji po produktu turystyczny marki Carpathia.

Jarosławskie walory przedstawili członkowie Stowarzyszenia Muzyka Dawna w Jarosławiu Piotr Kaplita i Łukasz Słotwiński. Zaprezentowali nowy, dwuletni produkt turystyczno-kulturalny jakim jest Jarmark Jarosławski. – Naszym celem było stworzenie dużej imprezy będącej wizytówką miasta, wyróżniającej się w regionie, odpowiadającej na potrzeby mieszkańców, atrakcyjnej dla turystów, konkurencyjnej w skali kraju – i odwołującej się do najlepszych tradycji miasta Jarosławia – podkreślał Łukasz Słotwiński. Piotr Kaplita wspomniał, że jarmark łączy handel z muzyką i teatrem. – Imprezy związane z muzyką świata, to modny trend, ale nie ma ich w Polsce wiele, a w regionie nie ma żadnej. Coraz modniejsze są lokale serwujące danie kuchni świata. Należy połączyć je więc z handlem i teatrem ulicznym – mówił. W Jarosławiu już po raz drugi udało się spełnić te oczekiwania, zarówno mieszkańców, jak i przyjeżdżających na Festiwal Muzyki Dawnej „Pieśń Naszych Korzeni”.

Uczestnicy konferencji mieli okazję porozmawiać także o turystyce Jarosławia i Svidnika i ich wspólnym potencjale jako partnerów transgranicznych.

Ekz

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do