Reklama

Piotr Chmura zwycięzcą konkursu wiedzy o Jarosławiu

Jakie kino zbudowano w miejscu Domu Żołnierza, jaka restauracja znajdowała się w kamienicy Strisowera, kto jest patronem PWSTE i w jakim miesiącu odbywa się Festiwal Muzyki Dawnej – między innymi z takimi pytaniami musieli zmierzyć się uczestnicy III edycji Konkursu Wiedzy Ogólnej o Jarosławiu.

Głównym organizatorem tego konkursu jest radny miejski Piotr Kozak. To on jest autorem pytań i fundatorem nagród. Konkurs odbywa się z okazji rocznicy lokacji Jarosławia na prawie magdeburskim, która przypada 7 grudnia. Kiedyś w rocznicę tego wydarzenia rozdawano „Jarosławy”, dziś data ta przechodzi w mieście bez echa, choć w statucie miasta jest to święto. Konkurs ma zapełnić tę lukę. – Pytania nie są bardzo trudne, choć bywają podchwytliwe – mówi Piotr Kozak. I faktycznie, trudność uczestnikom sprawiło m.in. pytanie dotyczące patrona biblioteki, choć konkurs odbył się właśnie w tym miejscu.

Maksymalnie można było otrzymać 20 punktów. Zwycięzca miał 18. A został nim w tym roku Piotr Chmura. Historia miasta to jego hobby, zawodowo zajmuje się czymś innym – pracuje w rodzinnej firmie zajmującej się m.in. bhp. W konkursie wystartował po raz pierwszy. – Najbardziej mnie zaskoczyło pytanie o patrona biblioteki. Kiedy tu się tu wchodzi, mija się tę informację z rozpędu. Może gdybym dłużej pomyślał, to bym sobie przypomniał. Nie udało mi się odpowiedzieć także na pytanie o Rok profesora Gębarowicza. Jest więc jeszcze trochę do nadrobienia – uśmiecha się triumfator tegorocznej edycji konkursu. Drugie miejsce w konkursie zajął Marcin Mrozowicz, a trzecie – Anna Folta. Nagrody wręczali Piotr Kozak i dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Aleksandra Fredry Elżbieta Tkacz. Biblioteka wraz z Fundacją Kreatywność Pro Bono i radnym Piotrem Kozakiem byli organizatorami konkursu.

hl

FOT. Hubert Lewkowicz 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do