
ZSTiO im. Stefana Banacha wprowadza w nowym roku szkolnym 2017/2018 innowację pedagogiczną pt. „GAMES&ROBOTS - programowanie gier komputerowych i robotów z wykorzystaniem różnych języków i metod programowania”. Innowacja „GAMES&ROBOTS” zapewnia naukę programowania m. in. w C++, Python, programowania gier komputerowych i robotów.
Wprowadzana innowacja wspiera rozwój uczniów w kierunku algorytmicznym i programistycznym. Wspomaga kształcenie takich umiejętności, jak: logiczne myślenie, kreatywność, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów. Znajomość różnych języków programowania na poziomie rozszerzonym umożliwia zdobycie pracy m.in. jako konstruktor, programista, twórca gier komputerowych, twórca oprogramowania robotów w różnych dziedzinach życia. Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać twórcze myślenie, doskonalić umiejętności analityczne, podążać za postępem techniki i świadomie korzystać z jego owoców. Tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa.
Ministerstwo Edukacji Narodowej realizuje pilotaż programowania w szkołach.
W ramach tego pilotażu od września 2016 r. analizowane jest w praktyce szkolnej wprowadzenie programowania do szkół w formie innowacji pedagogicznej. Już od 1 września 2017 r. programowanie będzie stałym elementem kształcenia od klasy pierwszej szkoły podstawowej. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wprowadzenia do szkół nauki programowania w ZSTiO powstała powyższa innowacja.
(ten tekst do zdjęcia?) Podczas odbywających się Dni Otwartych ZSTiO gimnazjaliści mieli okazję zobaczyć pokazy robotów zbudowanych i zaprogramowanych przez obecnych uczniów ZSTiO oraz tworzyć grę komputerową ucząc się i bawiąc jednocześnie podczas pokonywania kolejnych poziomów gry.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie