
Już po raz jedenasty uczniowie klas gimnazjalnych wzięli udział w „Konkursie na najciekawszy reportaż, esej lub felieton”. W tym roku temat został dobrany do 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę – „Niepodległa, niepokorna… moja Ojczyzna”
W piątek 18 maja w bibliotece Szkoły Podstawowej im. ks. Stanisława Sudoła w Wiązownicy odbył się finał konkursu. Jury, w którym zasiadali: inicjatorka konkursu polonistka i bibliotekarka Szkoły Podstawowej w Wiązownicy Agnieszka Pieniążek, redaktor naczelny „Ekspresu Jarosławskiego” oraz Bartłomiej Kijanka, dziennikarz „Gazety Jarosławskiej”, nie miało wątpliwości, że pierwsze miejsce należy się Gabrieli Rokosz z Manasterza, uczennicy II klasy gimnazjalnej SP w Wiązownicy. Gabrysia była już bohaterką artykułu w „Ekspresie Jarosławskim”, gdy podczas wieczorku autorskiego opowiadała o swojej niewydanej jeszcze książce, a także czytała swoje wiersze.
Teks Gabrysi publikujemy poniżej. Drugie miejsce otrzymała Kamila Kowalik, uczennica trzeciej klasy SP w Wiązownicy. Dwa trzecie miejsca przypadły Karolinie Prymon ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Piwodzie oraz Aleksandrze Socha ze SP w Wiązownicy. Na wyróżnienie zasługuje praca Karoliny Prymon ze względu na odwołanie się do wydarzeń historycznych związanych z naszym regionem.
Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa im. Księdza Stanisława Sudoła w Wiązownicy, a jego inicjatorem polonistka, bibliotekarka Agnieszka Pieniążek. Konkurs od początku objął swoim patronatem wójt gminy Wiązownica Marian Jerzy Ryznar, a patronatem medialnym obejmują oba wspomniane tygodniki.
W piątkowym spotkaniu uczestniczyli, oprócz jurorów, Krzysztof Strent, sekretarz Gminy Wiązownica, dyrektor Szkoły Podstawowej w Wiązownicy Agnieszka Kukułka, nauczyciele odpowiedzialni za przygotowanie uczniów do konkursu: Marta Krowiak, Beata Skowrońska, ojciec Gabrieli Rokosz oraz nagrodzone uczennice.
Uczestnicy otrzymali podziękowania, dyplomy i nagrody ufundowane przez Wójta Gminy Wiązownica.
(s.)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie