
W piątek 6 marca w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego została podpisana umowa na wykonanie projektu drugiego mostu na Sanie w Jarosławiu wraz z drogami dojazdowymi i rondami. Projekt ma być gotowy do końca listopada 2020 r. Natomiast projekt budowlany i wykonawczy wraz z uzyskaniem decyzji ZRID ma powstać do końca listopada 2021. Zakończenie budowy inwestycji zaplanowano na 2023 r.
To ważna wiadomość dla mieszkańców gminy Jarosław i gminy Wiązownica, powiatu lubaczowskiego oraz tych, którym przychodzi stać w korkach, by przejechać przez most.
Podpisy na umowie złożyli: Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, instytucji, która w imieniu samorządu województwa jest inwestorem oraz Tomasz Siwowski, prezes zarządu Promost Consulting, firmy,która wykona projekt. W podpisaniu dokumentów uczestniczyli: wiceminister w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Anna Schmidt–Rodziewicz, Grzegorz Puda, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, marszałek Władysław Ortyl, wicewojewoda Jolanta Sawicka oraz posłowie: Teresa Pamuła i Tadeusz Chrzan.
– Ta inwestycja z punktu widzenia rozwoju województwa, z puntu widzenia Jarosławia oraz powiatów jarosławskiego i lubaczowskiego jest niezmiernie ważna. Droga 865 jest dla nas strategiczna, chcemy ją rozwijać remontować i jest dla nas priorytetem w nowej perspektywie finansowej. Łączy ona drogę krajową nr 17 i autostradę A 4. Łączy nas także z Lubelszczyzną i Roztoczem – mówił marszałek Władysław Ortyl po podpisaniu umowy. – Ta nowa droga i most otwierają szanse dla nowych terenów inwestycyjnych w powiecie jarosławskim oraz nowe możliwości dla powiatu lubaczowskiego. Stąd nasza radość z podpisania tej umowy – dodał marszałek.
- Dwa lata temu 22 maja premier Mateusz Morawiecki ogłosił rządowy program Mosty+. Dzięki doskonałej współpracy rządu, odpowiedzialnych za te działania ministerstw oraz samorządu województwa i pana marszałka już dzień później w Jarosławiu ogłosiliśmy, że pierwszym flagowym obiektem tego programu będzie inwestycja na Sanie – podkreślała wiceminister Anna Schmidt-Rodziewicz.
W ramach podpisanej umowy zostaną wykonane trzy zadania. Pierwszy to projekt pod budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej 865 Jarosław – Bełżec wraz z budową mostu na Sanie w okolicy Muniny i Sobiecina. Łączy ona drogę krajową nr 17 (w kierunku Warszawy) i autostradę A 4 oraz drogę na Roztocze.
Drugie zadanie obejmuje projekt i budowę prawie 2-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 865. Jak podaje urząd marszałkowski, początek nowego fragmentu trasy zaplanowanyjest w węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Tu planowana jest budowa nowych łącznic i dwóch rond. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad Sanem, wałem przeciwpowodziowym, drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi ma powstać most o długości całkowitej 624 m, z czego 100 metrów nad nurtem wody. Koniec nowego odcinka drogi 865 zaprojektowano w formie ronda.
W ramach podpisanej umowy Promost Consulting zaprojektuje dwie kolejne powiązane inwestycje: na budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Bełżec w miejscowościach Sobiecin i Koniaczów oraz na budowę nowego fragmentu drogi wojewódzkiej 870 Sieniawa – Jarosław w miejscowości Koniaczów i Szówsko.
Wstępny koszt budowy fragmentu drogi i mostu na Sanie oszacowany został na 123 mln złotych.
Ewa KŁAK-ZARZECKA
Fot. Podkarpacki Urząd Marszałkowski.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jak zwykle przed wyborami, pocieszyć plebs mostkiem na Sanie.
Tak wybory w tle to odgrzewanie kotleta a finalnie most będzie może 2039 bow 2023 to mi kaktus wyrośnie