
Blisko 5 tys. klientów odwiedziło podkarpackie placówki ZUS w ciągu dwóch pierwszych dni po ich otwarciu.
Od poniedziałku sale obsługi klientów pracują w standardowych godzinach, ale obsługa jest realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci są wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska. – Przypominamy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem - mówi Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podkarpackiego.
Najwięcej osób pytało o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi i świadczeniami zasiłkowymi. – Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP – wylicza Wojciech Dyląg. – Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej – dodaje rzecznik.
jk
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
teraz do skrzynek a później pismo zginie i pani/pan nie składał