
Mimo że gmina Wiązownica wydała posła, a później senatora, a wójt Marian Ryznar znany jest z tego, że na swoim stawia, jak widać, żaden z nich nie ma wpływu na marszałka województwa, by drogę biegnącą przez główne miejscowości jednej z największych gmin w województwie, wyremontować gruntownie. Tym bardziej, że wiedzie ona nie byle gdzie, a do samej stolicy Polski – Warszawy. Może gdyby lotnisko w Jasionce nie miało lotów do stolicy, droga ta szybciej zyskałaby nową nawierzchnię i wstydu gminie nie przynosiła.
Cały artykuł w papierowym wydaniu gazety.
Fot. Ewa KŁAK-ZARZECKA, Hubert LEWKOWICZ
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Droga wojewódzka nr 870 Jarosław - Sieniawa jest całkowicie zapomniana przez zarząd wojewódzki w Rzeszowie, nawierzchnia tej drogi nie jest remontowana od ponad 30 lat , cała droga jest do przebudowy , 4 lata temu wyremontowano most na rzece Lubaczówka i podniesiono tonaż z 40 ton na 60 a remoncie drogi zapomniano, droga ta była przystosowana do tonażu także do 20 góra 30 ton a nie na wagony po 60 ton , droga jest rozklepana i praktycznie brak poboczy , administrator tej drogi od lat ja zaniedbał łatając sporadycznie duże dziury i malując znaki poziome ,
Zaniechania i zaniedbania w rozwoju ważnej infrastruktury drogowej powiatu jarosławskiego trwają od dawna. Szkoda przysłowiowej nafty na pisanie czegokolwiek, bo nie odniesie to żadnego efektu ani na dzisiaj, ani na przyszłość. Ale tak dla przypomnienia. Poważnym i nieodwracalnym w skutkach błędem było odpuszczenie budowy autostrady północną stroną Jarosławia. Drugim i bardzo kosztownym błędem było ograniczenie obwodnicy miasta do lewej strony rzeki San. Skutki tych decyzji odczuwa i jeszcze długo, długo odczuwać będzie cała okolica jak również ruch tranzytowy. Ostatnie pomysły budowy nowego mostu (tak bardzo potrzebnego) wraz z infrastrukturą towarzyszącą (drogami) sytuację niewiele poprawią. Wskazane warianty rozwiązań, wg których ma zostać zaprojektowana koncepcja tejże inwestycji są jakby z innej epoki. Przed wojną na rzece były promy w Ostrowie, Szówsku Nielepkowicach i Leżachowie, a ruch był jaki był. Dzisiaj przekierowanie DW 865 na DW 870 ze wspólnym rondem lub na DP przy takim natężeniu ruchu ....., nie wiem jak nazwać takie pomysły. Zainteresowani mieszkańcy Szówska i Koniaczowa winni być bardzo świadomi tych lokalizacji, mając na uwadze fakt, że obecnie przez istniejąca przeprawę przejeżdża ok 20 000 pojazdów/dobę. Moim skromnym zdaniem do tematu należy podejść szerzej i problem rozwiązać kompleksowo, ale taka inwestycja to wydatek przynajmniej 2-3 krotnie większy od zaplanowanego. A proteza nigdy nie będzie organem.
Proste rozwiązanie. Wykopcie wójta, zagłosujcie na kogoś z PISu i droge mieć będziecie. Pani redaktor oględnie napisała, że wójt na swoim stawia - ja mam na to inne określenie ... ale przemilcze. Nie bez powodu gość ma tyle zarzutów. I tylko dlatego nie ma jeszcze wyroku, bo ma kasę i dobrego papugę.
Jest to najbardziej zniszczony odcinek drogi krajowej w całym powiecie niesamowite dziury i koleiny i nikt z tym nic nie robi W zimie przyjadą panowie z zarządu dróg wysypią z worka jakąś mieszankę udepczą butem i pojada
Najgorszy jest odcinek od Galicji do połowy miejscowości Wiązownica
Dawajcie i przyzwalajcie wójtowi dawać więcej pieniędzy na imprezy w Radawie, a swoją drogą gdzie te potężne dochody z rykowiska Radawskiego, to na pewno będą lepsze drogi.,
Wójtowie gmin Gmin Wiąziwnica i Jarosław drogi lokalne mają dobrze utrzymane. Natomiast drogi krajowe i powiatowe to trzeci świat. Wstydźcie sie urzędnicy wszelkiej maści, darmozjady. Po co istnieją te instytucje od dróg skoro zawsze mają problem z utrzymaniem wszystkiego? Droga krajowa biegnąca przez Pełkinie złożona już jest tylko z samych łat. Brawo.
piszący tu ,że winny Wójt nie mają zielonego pojęcia w czyjej gestii jest ta droga, jest to droga Wojewódzka i zarządza nią Marszałek , głupkiem by był Wójt Gminy, aby ze swoich środków remontował drogę która do niego nie należy, tu więcej do powiedzenia ma Senator bo z tej samej opcji politycznej jest Marszałek, a mieszkańcy w przyszłych wyborach powinni podziękować, za takie dbanie nie tylko o drogi, a także o lokalizację drugiego mostu na Sanie, bo autostradę już wybudowali,zarabiając na gruntach które wcześniej kupili, tu nie liczy się interes społeczności, a interes wąskiej grupy, nie wiem czy Prezes PiS wie w jakie buty i układy wszedł PiS, właśnie tu w powiecie jarosławskim.
Czytaj ze zrozumieniem, a co do dróg jakoś inni wójtowie partycypują w remontach dróg wojewódzkich i powiatowych i nie są głupkami bo po tych drogach głównie jeżdżą miejscowi ludzie. Nie mieszaj dużej POlityki do dróg bo uważasz że te drogi zepsuły się teraz ? Za poprzednich ekip były dobre ?Co do dróg powiatowych Wiązownica-Radawa-Mołodycz, Wiązownica-Piwoda-Cetula, Ryszkowa Wola=Korzenica, Zapałów-Surmaczówka pojedz i zobacz poczytaj ile milionów przeznaczono na inwestycje drogowe powiatowe i ile nadal się przeznacza bo POprzednicy zaniedbali, a nie pisz bzdur.
masz rację czytaj ze zrozumieniem i wyciągaj wnioski, tak jakoś dziwnie się składa,że w większości rządzi PiS , i przyznawane środki na każde remonty przyznawane są tam gdzie, przyznaje je Województwo, co zrobili radni z PiS czy to w Wiązownicy czy w Jarosławiu,, rusz cztery litery i zobacz miasta ,Gminy , gdzie, nie rządzą nieudacznicy, bo PiS to nie tylko Kaczyński,Szydło, Morawiecki, ale te doły, tak popieram PiS. ale nie popieram wozaków , którzy nic nie robią dla społeczności lokalnej, a jedynym miernikiem działalności jest uczestniczenie we wszystkich uroczystościach kościelnych,tak zarzucam im taką postawę bo jest tysiące Polaków uczestniczących w tych uroczystosciach, ale są uczciwi w swym postępowaniu, i nie widzą w tym aby to w jakimś stopniu było miernikiem ich awansu społecznego, ciężko pracując, piszesz o drogach gminnych, tak te środki wywalczone są przez Gminy , bo są to drogi Gminne, jak było w latach poprzednich to przypomnę Ci Wójta Gminy Długonia, jak wyglądała Gmina Wiązownica ,Radawa ,Burmistrza Miasta Jarosławia Dąbrowskiego zaczął remont ul,Grodzkiej dlaczego inni nie robili nic , mając gotowe koncepcje rewitalizacji rynku, ile środków z programów unijnych zdobyli, jak wygląda Jarosław, porównaj nie z Ukrainą bo tam w niektórych miastach budynki wyglądają lepiej i bardziej zadbane np. Stryj, a rusz się i zobacz takie miasta jak Sanok, Krosno są takiej samej wielkości, o podobnym potencjale ludzkim tak Jarosław, jak i inne Gminy zasługują na takiego sprawnego i zdeterminowanego, jak Minister Jaki, a nie przedstawiane, do rady i burmistrzów osoby na radnych, Burmistrza bez ikry inwencji , a opierając swoje zdolności na poparciu i wskazaniu czy to Kościoła, czy to towarzystwa wzajemnej adoracji, nie piszę bzdur ale porównuję ile środków a nie ochłapów na remonty otrzymują inne gminy ,powiaty i w jaki sposób je zagospodarowują, jeszcze jedno, tak jakoś dziwnie się składa w tym województwie podkarpackim, że najwięcej środków przyznawanych było tam gdzie rządzili dawni komuniści , a taki prawicowy Jarosław dostawał ochłapy, czy coś się zmieniło nie np. Rzeszów po raz trzeci modernizuje ul. Trzeciego Maja będzie podgrzewana, a gdzie reszta Województwa powie ktoś miasto Wojewódzkie tak , ale dzielone środki powinny być z głową.
Jarosław Tadeusz Chrzan najlepszym starostą na Podkarpaciu W powiecie jarosławskim w latach 2014 – 2017 zrealizowano 211 inwestycji na kwotę przekraczającą 83 mln zł. W br. na sześć kolejnych przeznaczono w budżecie ponad 43 mln zł! Nie ma się więc co dziwić, że starosta jarosławski Tadeusz Chrzan zasłużenie sięgnął po najwyższy laur w konkursie pod nazwą „Podkarpacka Nagroda Samorządowa”.
Związek Powiatów Polskich przyznał staroście powiatu jarosławskiego Tadeuszowi Chrzanowi tytuł Samorządowca 20-lecia. Samorządowiec otrzymał też statuetkę "za szczególny wkład w rozwój lokalny, a także działalność na płaszczyźnie ogólnopolskiej". To kolejne wyróżnienie dla włodarza powiatu jarosławskiego - niedawno przyznano mu tytuł Najlepszego Starosty Podkarpacia tej kadencji. Związek Powiatów Polskich to ogólnopolskie stowarzyszenie powiatów mające za zadanie obronę ich wspólnych interesów. Związek skupia obecnie 315 powiatów i miast na prawach powiatów.
tak przyznał tytuł, i co i o czym to świadczy, przykład Powiat Dębicki, Powiat Jarosław, tej samej prawie wielkości różnica cztery tysiące mieszkańców, inwestycje nakład , na te inwestycje, stopa bezrobocia, , inwestorzy zewnętrzni ile inwestują , a tu tak jak za platformy wspaniale rządzimy mamy wszystkie wskażniki na plusie łącznie z bezrobociem , tu nic Starosta sam nie wskóra ,a te 80 mil. co to jest ;połowa z tego na modernizację szpitala , a potrzeby trzy razy takie, Jarosław i cały Powiat stracił na lokalizacji autostrady, czy przypomnieć kto forsował jej przebieg, a teraz trzeba martwić się gdzie ulokować most, najlepiej na wysokości Huty Szkła , przynajmniej rybacy będą mieli blisko na łowiska, tu liczy się nie interes mieszkańców , a interes wąskiej grupy,i tu barwy partyjne nie grają żadnej roli liczy się kasa która spłynie właśnie do tej wąskiej grupy.
Proszę poczytać jak wygląda przeciągnie liny w okręgu wyborczym nr 22. To wstyd by posłowie z innych okręgów dbali o należne i oczywiste interesy miasta, powiatu jarosławskiego i regionu. Zgodnie z pierwotnym zamysłem Rządu PR most miał być zlokalizowany na wysokości miejscowości Jarosław-Wiązownica. A gdzie się go przesuwa i po co ? http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/biuletyn.xsp?documentId=EB89C077C27DC8C0C12581E7004CC24A
Co do porównań powiatu jarosławskiego do dębickiego wkrada się celowe rozmijanie piszącego z prawdą, fakty są takie liczba ludności p. jarosławskiego to ponad 122 tysiące a p. dębickiego ponad135 tysięcy różnica to 13 tysięcy a nie 4 tysiące jak piszesz. Budżet p. jarosławskiego to ponad 164 mln a p. dębickiego to ponad 159 mln, czyli mniejszy dębicki o około 5 mln, a to zarówno liczba mieszkańców p. jarosławskiego mniejsza a budżet większy to stawia powiat jarosławski korzystniej a poprzednik piszący celowo wprowadza w błąd. Odniosę się do planowanego przebiegu mostu tu również pisanie bzdur od zawsze były dwie koncepcje, na wysokości Szówska oraz na wysokości huty szkła, nigdy Wiązownica.
...a co inwestycji to p. dębicki daje dziesiątki milionów (20) na rozbudowę szpitala (blok operacyjny, lądowisko śmigłowców oraz na dwa łączniki do autostrady czyli porównywalnie do jarosławia...
Odnosząc się do zarzutu pisania bzdur na temat lokalizacji nowego mostu na rzece San, uprzejmie wyjaśniam interlokutorowi, że podane informacje pochodzą z zatwierdzonych i powszechnie dostępnych dokumentów Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju RP. Zapewne, mój poprzedni komentarz winien być precyzyjniejszy i brzmieć "na wysokości miejscowości Jarosław - teren gminy Wiązownica", a ściślej w okolicach granic administracyjnych Szówska i Wiązownicy, przy rzece San. Prawdopodobnie pomysłodawcom chodziło o posadowienie przeprawy poniżej starego koryta rzeki, co ma swoje niejedno uzasadnienie, zarówno techniczne jak i ekonomiczne. Poniżej linki do materiałów i dokumentów rządowych. https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/most-na-sanie-pierwsza-inwestycja-programu-mosty-dla-regionow,839435.html https://www.miir.gov.pl/media/60288/Uchwala_RM_MostyDlaRegionow_09072018.pdf ps. Most posiada lokalizację, przebieg może mieć droga, sieć ... .