Reklama

6,5 tys. teleporad

Miesiąc temu uruchomiono Teleplatformę Pierwszego Kontaktu po numerem 800 137 200. Jak informuje rzecznik prasowy podkarpackiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia Rafał Śliż, do 17 czerwca udzielono blisko 6,5 tys. porad.

57 proc.  stanowią porady pielęgniarskie, a 43 proc. porady lekarskie. – Mimo że TPK działa pomiędzy godz. 18 a 8 rano oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta, najwięcej połączeń wykonywanych jest w weekendy, pomiędzy godziną 18.00 a 21.00. Porady udzielane są w 4 językach czyli polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Na 6,5 tys. porad 126 udzielonych było w języku obcym. Równie ważna jest liczba zdalnych konsultacji, z której mogą korzystać osoby niesłyszące. Specjalnie dla nich, teleplatforma oferuje rozmowę przez wideoczat w języku migowym, ze wsparciem tłumacza języka migowego. Z takiej możliwości skorzystało już 9 osób – wylicza Rafał Śliż. Z TPK korzystać powinniśmy w sytuacji nagłego zachorowania poza godzinami pracy POZ, w sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy lub gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

jk

FOT. NFZ

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do