Reklama

Kobieta straciła 30 tys. zł z konta, posłuchała oszusta podającego się za pracownika banku

Ponad 30 tys. straciła 39-letnia mieszkanka powiatu jarosławskiego w wyniku oszustwa „na bankowca”. Kobieta była przekonana, że odebrała połączenie od pracownika banku i zainstalowała na telefonie aplikację do zdalnej obsługi. Oszuści pobrali pieniądze z konta. Policja apeluje o zachowanie ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych.

W środę, 13 stycznia 39-letnia mieszkanka powiatu jarosławskiego poinformowała jarosławskich policjantów o tym, że padła ofiarą oszustwa. Odebrała ona telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku, w którym miała konto. - Samo połączenie wydawało się wiarygodne, ponieważ oprócz numeru na wyświetlaczu pojawiła się identyfikacja banku. W trakcie tej rozmowy mężczyzna poinformował, że dzwoni w celu weryfikacji przelewu z rachunku bankowego kobiety.  Konsultant podał, że ktoś w Krośnie próbował zalogować się na konto pokrzywdzonej i chciał wypłacić z niego około 700 zł. Aby zweryfikować tą informację mężczyzna zaproponował, aby kobieta pobrała i zainstalowała aplikację bankową – informuje asp. szt. Anna Długosz, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jarosławiu. - Zaniepokojona sytuacją i niczego nieświadoma kobieta, zgodnie z podanymi podczas rozmowy instrukcjami, zainstalowała na swoim smartfonie aplikację QuickSupport, celem zablokowania swojej karty do rachunku. Była przekonana, że jest to pracownik banku i pomaga w blokadzie rachunku. Nie wiedziała, że w ten sposób oddała kontrolę nad swoim telefonem oszustowi. Kosztowało ją to ponad 30 tys. zł., które zostały pobrane z jej konta bankowego  - dodaje rzecznik prasowy.

Policja apeluje o  zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych oraz namawia także do instalacji w telefonie dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustwem.

W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Każdy, kto otrzyma telefon, rzekomo z banku, w celu instalacji aplikacji typu TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk, powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt na policję i poinformować o takiej sytuacji bank, w którym posiada konto. Zainstalowanie tych aplikacji powoduje, że oszust zyskuje swobodny dostęp do naszych haseł czy danych do logowania.

Ekz

KPP Jarosław

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Prezes - niezalogowany 2022-01-15 08:07:19

    Pegasusa używają do walki politycznej! Nie można namierzyć oszustów przez to urządzenie? Dziki kraj a i ludzie zakręceni, tyle o tym mówią a znajdują naiwnych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Parskiewia Sydorenko 2022-01-15 21:07:51

    Ja ni mam piniendzy,to złodzieje ni majo mi co ukraść

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kłentin Jarosławinio - niezalogowany 2022-01-16 12:20:08

    Ważne że dajo pińcet plus to sie uskłada spowrotem i o.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2022-01-16 12:57:26

    Dramat... Nie ma co daleko szukać, jaki poziom intelektualny społeczeństwa tacy jego posłowie w sejmie,co poniektórzy nawet czytać nie potrafią płynnie, nie mówiąc już o poziomie wypowiedzi gorszym niż dzieci z podstawowki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dziki Borsuk - niezalogowany 2022-01-17 10:43:11

    Oszust pewnie już zrobił kilka transakcji na giełdzie kryptowalut żeby skutecznie zatrzeć ślady , te pieniądze już nigdy nie wrócą do właścicielki, na zawsze zostaną w wirtualnym świecie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do