
To szansa dla fabryki w Gniewczynie, o której odkupienie zabiegamy od wielu lat – powiedział europoseł Tomasz Poręba podczas konferencji prasowej, która odbyła się po podpisaniu listu intencyjnego w sprawie współpracy przy produkcji wagonów towarowych w czwartek 25 kwietnia w Rzeszowie pomiędzy Agencją Rozwoju Przemysłu i PKP CARGO S.A. – To bardzo ważne wydarzenie dla przywracania miejsc pracy tradycyjnie związanych z Podkarpaciem, jeżeli chodzi o produkcję sprzętu i wyposażenia dla kolei – mówił marszałek województwa Władysław Ortyl.
Fabryka Wagonów "Gniewczyna" powstała w 1994 r. z przekształcenia Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Gniewczynie w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Firma zatrudniała wówczas ponad 1 tys. pracowników i ulokowała się wśród czołowych polskich firm branży kolejowej. W 2001 r. została sprzedana na przez Narodowy Fundusz Inwestycyjny słowackiemu podmiotowi.
– Jeszcze kilka lat temu produkty fabryki w Gniewczynie były potwierdzone certyfikatami i słynęły na rynku europejskim z dobrej jakości. Na terenie fabryki wciąż stoją gotowe do pracy maszyny i urządzenia, a według powszechnej opinii ekspertów, realne jest szybkie wznowienie produkcji. Chciałbym, aby stało się to jak najszybciej. Liczę, że dzięki dzisiejszej decyzji zakład ponownie zatrudni około tysiąca osób – powiedział Tomasz Poręba.
Prezes PKP Cargo SA Czesław Warsewicz twierdzi, że na rynku widać duży popyt na wagony towarowe. – Na pewno nasza spółka będzie znaczącym odbiorcą produkcji tego zakładu, gdyż mamy duże potrzeby zarówno w zakresie wymiany starego taboru na nowy, jak i powiększania naszych zasobów – mówi Cz. Warsewicz.
Obecnie trwają zaawansowane rozmowy z firmą Wagony Świdnica Sp. z o.o. z grupy Greenbrier. Wagony miałyby być produkowane w nowej spółce powstałej z kapitału: ARP, PKP Cargo i Greenbrier. Według zapowiedzi najpóźniej do końca 2019 roku ma zostać podpisana umowa inwestycyjna, która określi zaangażowanie firm w projekty, a produkcja ruszyłaby do końca 2020 r.
– Podpisując porozumienie z PKP Cargo, połączyliśmy siły i kompetencje. Nasi partnerzy mają potrzeby inwestycyjne i wiedzę branżową, my z kolei wesprzemy planowany projekt finansowo. Nasze działania nie tylko ograniczą bariery w rozwoju rynku kolejowych przewozów towarowych w najbliższych latach, ale także trwale poprawią konkurencyjność polskiego sektora kolejowego – powiedział Andrzej Kensbok, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu SA.
– To istotne, że po latach negatywnie ocenianej prywatyzacji mamy szansę na to, aby te miejsca pracy tu wróciły. Potencjał jest tu bardzo duży, mamy doświadczoną kadrę, a samo miejsce jest bardzo dobrze skomunikowane – ocenił marszałek Władysław Ortyl.
Na konferencji przekazano także informację o utworzeniu nowej spółki – PKP CARGO Terminale, która będzie miała siedzibę w Medyce-Żurawicy. Spółka będzie skupiała wszystkie terminale należące do PKP CARGO. Ma to być największa w Polsce i jedna z największych w Europie spółek zarządzających terminalami lądowymi.
– To przykład działań integracyjnych w Grupie PKP CARGO, która ma na celu usprawnienie zarządzania i lepsze wykorzystanie zasobów, ale przede wszystkim zaproponowanie lepszej oferty dla klientów – mówił Czesław Warsewicz.
Władysław Ortyl przypomniał, że w ramach aktualnego Regionalnego Programu Operacyjnego samorząd dofinansował dwa centra logistyczne w Woli Baranowskiej przy Linii Hutniczej Szerokotorowej. – W ramach przyszłego RPO chcielibyśmy uwzględnić dofinansowanie dla centrum Medyka-Żurawica – zapowiedział marszałek województwa podkarpackiego.
EKZ
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Bajki plota juz od roku
Ktokolwiek czyta dziś to świadectwo, powinien świętować ze mną i moją rodziną, ponieważ wszystko zaczęło się jako żart dla niektórych ludzi, a inni powiedzieli, że to niemożliwe. Nazywam się Rodrigo i jestem z Porto, ale przeprowadzam się do Chicago z żoną. Jestem szczęśliwie żonaty z dwójką dzieci i uroczą żoną. Coś strasznego stało się z moją rodziną, straciłem pracę i moja żona opuściła mój dom, ponieważ nie mogłem dbać o siebie i potrzeby rodziny. jej i moich dzieci w tym konkretnym momencie. Przez dziewięć lat nie miałem żony, która wspierałaby mnie w opiece nad dziećmi. próbuję wysłać wiadomość testową do mojej żony, ale ona blokuje mi rozmowę z nią próbuję porozmawiać z jej przyjacielem i członkami jej rodziny, ale wciąż wiem, że ktoś może mi pomóc, a później złożyłem wniosek do tak wielu firm, ale nadal tak nie dzwoń do mnie, dopóki nie nadejdzie wierny dzień, w którym nigdy nie zapomnę w swoim życiu. Kiedy spotkałem starego przyjaciela, którego wyjaśniłem wszystkim moim trudnościom i powiedział mi o wspaniałym człowieku, który pomaga mu w dobrej pracy w Coca Cola Company i powiedział mi, że jest czarodziejem zaklęć, ale jestem osobą, która nigdy nie wierzy w rzucającego zaklęcia, ale postanowiłem spróbować, a Drosagiede pouczył mnie i pokazał mi, co zrobić w ciągu tych trzech dni lunchu. Przestrzegam wszystkich instrukcji i robię to, o co mnie prosił. Drosagiede upewnij się, że wszystko poszło dobrze i moja żona zobaczy mnie ponownie po Drosagiede wspaniałej pracy. Moja żona zadzwoniła do mnie z nieznanym numerem i przeprosiła, a ona powiedziała mi, że naprawdę za mną tęskni, a nasze dzieci i moja żona wracają do domu. Po dwóch dniach firma, którą przesłałem list z uznaniem, teraz jestem kierownikiem firma paragon tutaj w USA. Radzę, jeśli masz jakieś problemy, wyślij wiadomość na ten adres e-mail: [email protected], a uzyskasz najlepszy wynik. Weź rzeczy za pewnik i zostanie ci odebrane. Życzę ci wszystkiego najlepszego.