
16 maja minął rok, gdy symbolicznie wbito łopaty w Sobiecinie na placu budowy. Zobaczcie, jak przez rok i 2 miesiące postąpiły prace przy budowie drugiego mostu na Sanie. Na jego oddanie musimy poczekać jednak jeszcze kolejny rok, bo zakończenie inwestycji zaplanowano na III kwartał 2025 r.
Korki tworzące się z obu stron funkcjonującego mostu na Sanie na Garbarzach tworzą się o różnych porach dniach i tygodnia i są nieprzewidywalne. Utrudniają życie nie tylko mieszkańcom tej części powiatu, a więc mieszkańcom gmin: Wiązownicy, Laszek i części gminy Jarosław, ale też wszystkim podróżującym tą trasą. Inwestycja ta jest ważna nie tylko dla powiatu jarosławskiego, ale to strategiczna inwestycja dla Podkarpacia.
Budowę mostu i dróg dojazdowych realizuje firma Mosty Łódź S.A. która wygrała przetarg na zadanie pod nazwą: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław - Oleszyce - Cieszanów - Bełżec wraz z budową mostu na rzece San oraz budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w Jarosławiu”.
Wartość inwestycji szacuje się na kwotę prawie 200 mln zł. 80 proc. z tego pokryje Rządowy Program Mosty dla Regionów. Zakończenie inwestycji planowane jest na III kwartał 2025 roku.
Droga wojewódzka nr 865 na nowym odcinku będzie miała długość 4,13 km. Będzie przebiegać w całości na terenie gminy wiejskiej Jarosław w miejscowościach: Munina, Sobiecin i Koniaczów. Droga będzie biegła przez obszar Natura 2000 „Rzeka San” i nieużytki rolne.
Nowa droga biegnąca do mostu rozpoczyna się na węźle drogowym „Jarosław – Munina” łączącym starą „czwórkę” z obwodnicą, czyli drogą krajową 94. Długość mostu wyniesie 624 m. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej 865 zaprojektowano w formie ronda w skrzyżowaniu z drogą powiatową 1719R w Sobiecinie. W miejscowości Koniaczów droga włączy się w obecnie istniejący przebieg DW nr 865. Realizacja inwestycji obejmie również: budowę oświetlenia ulicznego w rejonie skrzyżowań, chodników, ciągu pieszo-rowerowego, zatoki autobusowej, przejść ekologicznych i przebudowę wału przeciwpowodziowego. Całość pierwszego etapu inwestycji będzie realizowana na terenie gminy Jarosław. W sumie nowy most i nowy fragment drogi będą mierzyć nieco ponad 4 km.
Technologia mostu została dostosowana do obszaru Natura 2000 i zalewowego ternu. Konstrukcja będzie żelbetowa.
Drugim etapem inwestycji będzie budowa kolejnego nowego odcinka drogi łączącego drogę wojewódzką w Koniaczowie z drogą wojewódzką 77 w Szówsku. Odpowiednia dokumentacja została już wykonana.
Zanim wbito pierwsze łopaty i rozpoczęto inwestycję, została opracowana dokumentacja projektowa wraz z decyzją ZRID. Jej koszt to prawie 1,5 mln zł. Współfinansowane w 80 proc. z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury - Mosty dla Regionów. Wykonawca był PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. To zadanie zostało wykonane w latach 2020-2022.
Ekz
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Bardzo dobrze,że budują.Oby jak najwięcej inwestycji!
Mosty Łódź jedna z najlepszych firm w Polsce gdyby to była eurovia to pewnie było by to jeszcze z pięć lat
Kolizyjne skrzyżowania:(. Dobrze to nie rokuje dla bezpieczeństwa. Będzie nowa alejka na cmentarzu.
Coś nudno w Ekspresie brak tematów?