Reklama

Jak wyglądają prace przy budowie drugiego mostu na Sanie (FOTO)

16 maja minął rok, gdy symbolicznie wbito łopaty w Sobiecinie na placu budowy. Zobaczcie, jak przez rok i 2 miesiące postąpiły prace przy budowie drugiego mostu na Sanie. Na jego oddanie musimy poczekać jednak jeszcze kolejny rok, bo zakończenie inwestycji zaplanowano na III kwartał 2025 r.

Korki tworzące się z obu stron funkcjonującego mostu na Sanie na Garbarzach tworzą się o różnych porach dniach i tygodnia i są nieprzewidywalne. Utrudniają życie nie tylko mieszkańcom tej części powiatu, a więc mieszkańcom gmin: Wiązownicy, Laszek i części gminy Jarosław, ale też wszystkim podróżującym tą trasą. Inwestycja ta jest ważna nie tylko dla powiatu jarosławskiego, ale to strategiczna inwestycja dla Podkarpacia. 

Koszt to 200 mln zł

Budowę mostu i dróg dojazdowych realizuje firma Mosty Łódź S.A. która wygrała przetarg na zadanie pod nazwą: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław - Oleszyce - Cieszanów - Bełżec wraz z budową mostu na rzece San oraz budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w Jarosławiu”.
Wartość inwestycji szacuje się na kwotę prawie 200 mln zł. 80 proc. z tego pokryje Rządowy Program Mosty dla Regionów. Zakończenie inwestycji planowane jest na III kwartał 2025 roku.

Jak będzie przebiegać nowa droga z mostem?

Droga wojewódzka nr 865 na nowym odcinku będzie miała długość 4,13 km. Będzie przebiegać w całości na terenie gminy wiejskiej Jarosław w miejscowościach: Munina, Sobiecin i Koniaczów. Droga będzie biegła przez obszar Natura 2000 „Rzeka San” i nieużytki rolne. 
Nowa droga biegnąca do mostu rozpoczyna się na węźle drogowym „Jarosław – Munina” łączącym starą „czwórkę”  z obwodnicą, czyli drogą krajową 94. Długość mostu wyniesie 624 m. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej 865 zaprojektowano w formie ronda w skrzyżowaniu z drogą powiatową 1719R w Sobiecinie. W miejscowości Koniaczów droga włączy się w obecnie istniejący przebieg DW nr 865. Realizacja inwestycji obejmie również: budowę oświetlenia ulicznego w rejonie skrzyżowań, chodników, ciągu pieszo-rowerowego, zatoki autobusowej, przejść ekologicznych i przebudowę wału przeciwpowodziowego. Całość pierwszego etapu inwestycji będzie realizowana na terenie gminy Jarosław. W sumie nowy most i nowy fragment drogi będą mierzyć nieco ponad 4 km. 
Technologia mostu została dostosowana do obszaru Natura 2000 i zalewowego ternu. Konstrukcja będzie żelbetowa. 
Drugim etapem inwestycji będzie budowa kolejnego nowego odcinka drogi łączącego drogę wojewódzką w Koniaczowie z drogą wojewódzką 77 w Szówsku. Odpowiednia dokumentacja została już wykonana. 
Zanim wbito pierwsze łopaty i rozpoczęto inwestycję, została opracowana dokumentacja projektowa wraz z decyzją ZRID. Jej koszt to prawie 1,5 mln zł. Współfinansowane w 80 proc. z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury - Mosty dla Regionów. Wykonawca był PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. To zadanie zostało wykonane w latach 2020-2022.
Ekz

Aktualizacja: 10/08/2024 01:09
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Wanda Wasilewska 2024-08-04 18:02:40

    Bardzo dobrze,że budują.Oby jak najwięcej inwestycji!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sztefek - niezalogowany 2024-08-04 19:13:54

    Mosty Łódź jedna z najlepszych firm w Polsce gdyby to była eurovia to pewnie było by to jeszcze z pięć lat

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wirek - niezalogowany 2024-08-04 22:39:24

    Kolizyjne skrzyżowania:(. Dobrze to nie rokuje dla bezpieczeństwa. Będzie nowa alejka na cmentarzu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Młody - niezalogowany 2024-08-07 14:13:43

    Coś nudno w Ekspresie brak tematów?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do