Reklama

Dlaczego pozycjonowanie opłaca się najbardziej? Bo to od wyników w Google zależy, jaką decyzję podejmie konsument

Przedsiębiorcy rozwijający swoją działalność mają do wyboru szeroki wachlarz technik marketingowych. Z punktu widzenia właścicieli firm najistotniejsze jest wybranie takiej formy reklamy, która zaowocuje jak najwyższym współczynnikiem zwrotu. Promocja to inwestycja, musi przynosić wymierne efekty. Pod względem opłacalności pozycjonowanie stron w Google zdecydowanie wysuwa się przed szereg – wystarczy tylko spojrzeć na dane statystyczne.

Przyszły klient w 86% przypadków najpierw korzysta z wyszukiwarki, zanim podejmie decyzję zakupową

Amerykański serwis oceniający oraz indeksujący witryny www stał się usługą definiującą cały internet. Użytkownicy globalnej sieci najczęściej od Google zaczynają swoje sesje, to tutaj poszukują rozmaitych wiadomości czy informacji o ofertach. Ponadto organiczne wyniki wyszukiwania (czyli ranking stron, które algorytmy uznały za najlepiej dopasowane do zapytania) cieszą się ogromnym zaufaniem. Internauci autentycznie mają przekonanie, że e-serwisy z najwyższych miejsc w SERP rzeczywiście spełnią ich oczekiwania. Z tego względu pozycjonowanie stron polega tak naprawdę na szlifowaniu ich jakości. Jak podają eksperci z agencji interaktywnej AFTERWEB, niespełna 97,5% użytkowników Google'a ogląda tylko witryny z kilku pierwszych miejsc. Strony z pozycji dalszych niż dziesiąta mają stosunkowo niewielkie szanse na to, że użytkownicy je odwiedzą. Pod kątem biznesowym obecność firmowej witryny w TOP10 stanowi zatem istotny cel działań marketingowych.

 

Za pomocą efektywnego pozycjonowania stron Twoja firma zyska większą rozpoznawalność i sprzedaż

Rzecz jasna wejście na stronę jeszcze nie jest równoznaczne ze skutecznym pozyskaniem klienta. Do polepszenia konwersji potrzeba atrakcyjnej oferty, a także dopracowania witryny pod kątem doświadczenia użytkownika – tak, aby odbiorcy korzystali z firmowego serwisu maksymalnie komfortowo. Co ciekawe, zmieniające się wytyczne jakościowe Google mają coraz więcej wspólnego właśnie z aspektami user experience. Szybkość działania, przejrzyste menu czy struktura treści wydatnie wpływają zarówno na zachowanie internautów, jak też ocenę wyszukiwarki. Rzeczywista przydatność serwisu dla odbiorcy stanowi jeden z ważniejszych czynników, według których przeprowadza się profesjonalne pozycjonowanie stron. Zarówno firmy z takich miast jak Warszawa czy Kraków, ale też przedsiębiorstwa działające w znacznie mniejszych miejscowościach (np. Siedlcach albo Słupsku), powinny aktywnie starać się o poprawę swojego miejsca w rankingach Google. Łatwiej będzie im dotrzeć do klientów na obszarze działalności, zwiększyć sprzedaż i rozwinąć swoją markę.

Źródło: afterweb.pl

Aktualizacja: 31/07/2024 09:44
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do