
Etykiety samoprzylepne zdobią opakowania produktów z wielu branż, m.in. spożywczej, kosmetycznej, chemicznej itp. Są swego rodzaju wyróżnikiem towarów i ważnym narzędziem marketingu. Należy więc zadbać o to, aby prezentowały się atrakcyjnie. O czym pamiętać, projektując etykietę samoprzylepną?
Projektując etykietę na produkt, należy zwrócić uwagę na wiele kwestii. Bardzo ważny jest dobór kolorów. Muszą one być odpowiednio dopasowane do towaru, na którego opakowaniu znajdzie się etykieta. Należy stworzyć nalepki zgodne z całą linią marketingową produktu. Oprócz tego etykiety powinny trafiać w gust potencjalnych klientów i odpowiednio na nich oddziaływać. Chcąc wywrzeć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, najlepiej odwołać się do tzw. psychologii kolorów.
Gdy już dobierze się odpowiednie barwy, warto dopilnować, aby w projekcie wyglądały tak samo jak po wydruku. Tworząc wizję etykiety, należy więc posługiwać się paletą CMYK, a nie RGB. Najlepiej też zlecić wydruk drukarni, która stosuje skalę Pantone – gwarantuje to najlepsze odwzorowanie barw. Więcej na temat palet kolorystycznych znajdziesz się tu: kolory do druku – Unilogo.
Poza doborem odpowiednich kolorów warto pomyśleć o właściwym kształcie etykiety. Standardowe nalepki są kwadratowe lub prostokątne. Mogą być również okrągłe, owalne czy trójkątne. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by miały niestandardowe kształty. Trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić – nie wszystkie grupy klientów docenią przesadną fantazyjność. Dodatkowo należy pamiętać, że etykieta musi być czytelna.
Czytelność to kwestia, którą warto rozważyć osobno. W przypadku produktów spożywczych prawo bowiem wręcz wymaga, by informacje na nalepce były podane w jasny i przejrzysty sposób. Pod względem rozmiaru czcionki najlepiej odwołać się do aktów prawnych, które wyznaczają jej minimalny rozmiar. Zawsze też samemu warto przemyśleć, jak rozmieścić poszczególne elementy (napisy, grafikę) na etykiecie, by wszystko prezentowało się estetycznie i stanowiło spójną całość.
Bardzo istotna jest odpowiednia grafika na etykiecie. Tutaj wszystko zależy od tego, jaki produkt ma ozdobić nalepka oraz do kogo jest on kierowany. Inaczej będzie wyglądać etykietka w przypadku towarów przeznaczonych np. dla dzieci, a inaczej na artykułach, których odbiorcami są klienci premium.
Już na etapie projektu etykiety warto pomyśleć, czy chce się ją dodatkowo ozdobić. Istnieje bardzo duży wybór tzw. uszlachetnień. Niektóre pozytywnie wpływają nie tylko na atrakcyjność nalepki, lecz także na jej trwałość. Najpopularniejsze zdobienia etykiet to złocenia, srebrzenia, lakierowanie, laminowanie i embossing (wytłaczanie elementów naklejki, np. napisu lub elementów grafiki).
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie