
Prowadząc własny biznes trzeba się chwytać wszelkich sposobów, byle tylko pozyskać zainteresowanie konsumentów. W niektórych branżach istnieje szansa, że potencjalny klient zdecyduje się na zakup bądź zamówienie usługi pod wpływem nagłego impulsu – żeby wymienić tylko szeroko pojmowaną gastronomię. Jednak prowadzenie skutecznych działań promocyjnych dosłownie na ulicy wymaga pewnej wiedzy i użycia adekwatnych narzędzi. Jakich konkretnie?
W natłoku szyldów i plakatów Twoja oferta może zginąć. Skoncentruj się na zwięzłym przekazie
Miasta mają mnóstwo atrakcyjnych lokalizacji, w których prowadzący działalność gospodarczą mogą liczyć na zainteresowanie licznych przechodniów. Galerie handlowe, dworce, wreszcie pełne pięknych zabytków rynki. Oczywiście istnieją prawne ograniczenia w umieszczaniu reklam w przestrzeni publicznej – dlatego tym bardziej trzeba dokładnie przemyśleć swoją zachętę dla klientów. Eksperci z polskiej firmy EXACT radzą, aby plakaty lub slogany utrzymywać w wyrazistej, zwartej formie. Idealnym nośnikiem dla takich komunikatów będzie potykacz zewnętrzny, ustawiony gdzieś w pobliżu wejścia do Twojego lokalu. Dlaczego tak? Bardziej skomplikowane projekty może i prezentują się efektowniej, ale wymagają zdecydowanie więcej czasu i uwagi odbiorcy. Uproszczony – co wcale nie znaczy, że prostacki – przekaz łatwiej zarejestrować i zrozumieć, co może mieć decydujące znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez konsumentów. Nawet jeżeli nie uda się ich skusić za pierwszym razem, pomysłową reklamę niewątpliwie zapamiętają na przyszłość.
Połącz prostą, ale ładną grafikę z krótkim i chwytliwym hasłem. Na pewno zwrócisz na siebie uwagę
Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale też nie ma jednej, uniwersalnej recepty na przygotowanie atrakcyjnego materiału promocyjnego. Projektując outdoorowe systemy reklamowe, w tym potykacze zewnętrzne i inne nośniki, trzeba wziąć pod uwagę całą wiedzę na temat preferencji i zachowań swoich klientów. Zdaniem specjalistów z EXACT komunikacja marketingowa powinna bazować na dwóch filarach:
Nie wolno przy tym zapominać o zachowaniu elementarnych reguł: bezproblemowej czytelności, wytrzymałych materiałach konstrukcyjnych, solidnym wykonaniu etc. Wielu niebezpodstawnie uważa, że wywołanie odpowiedniej reakcji na reklamę wśród przedstawicieli grupy docelowej to prawdziwa sztuka – bardzo trudna, ale jak najbardziej wykonalna.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie