Reklama

Jak ściągnąć klienta prosto z ulicy? Masz na to ledwie parę sekund! Poznaj najskuteczniejsze triki branży reklamowej

Prowadząc własny biznes trzeba się chwytać wszelkich sposobów, byle tylko pozyskać zainteresowanie konsumentów. W niektórych branżach istnieje szansa, że potencjalny klient zdecyduje się na zakup bądź zamówienie usługi pod wpływem nagłego impulsu – żeby wymienić tylko szeroko pojmowaną gastronomię. Jednak prowadzenie skutecznych działań promocyjnych dosłownie na ulicy wymaga pewnej wiedzy i użycia adekwatnych narzędzi. Jakich konkretnie?

W natłoku szyldów i plakatów Twoja oferta może zginąć. Skoncentruj się na zwięzłym przekazie

 

Miasta mają mnóstwo atrakcyjnych lokalizacji, w których prowadzący działalność gospodarczą mogą liczyć na zainteresowanie licznych przechodniów. Galerie handlowe, dworce, wreszcie pełne pięknych zabytków rynki. Oczywiście istnieją prawne ograniczenia w umieszczaniu reklam w przestrzeni publicznej – dlatego tym bardziej trzeba dokładnie przemyśleć swoją zachętę dla klientów. Eksperci z polskiej firmy EXACT radzą, aby plakaty lub slogany utrzymywać w wyrazistej, zwartej formie. Idealnym nośnikiem dla takich komunikatów będzie potykacz zewnętrzny, ustawiony gdzieś w pobliżu wejścia do Twojego lokalu. Dlaczego tak? Bardziej skomplikowane projekty może i prezentują się efektowniej, ale wymagają zdecydowanie więcej czasu i uwagi odbiorcy. Uproszczony – co wcale nie znaczy, że prostacki – przekaz łatwiej zarejestrować i zrozumieć, co może mieć decydujące znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez konsumentów. Nawet jeżeli nie uda się ich skusić za pierwszym razem, pomysłową reklamę niewątpliwie zapamiętają na przyszłość.

 

Połącz prostą, ale ładną grafikę z krótkim i chwytliwym hasłem. Na pewno zwrócisz na siebie uwagę

Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale też nie ma jednej, uniwersalnej recepty na przygotowanie atrakcyjnego materiału promocyjnego. Projektując outdoorowe systemy reklamowe, w tym potykacze zewnętrzne i inne nośniki, trzeba wziąć pod uwagę całą wiedzę na temat preferencji i zachowań swoich klientów. Zdaniem specjalistów z EXACT komunikacja marketingowa powinna bazować na dwóch filarach:

  1. badania konsumenckie – prowadzi je wiele różnych instytucji, a wyniki często są powszechnie dostępne. Można je znaleźć m.in. w branżowych czasopismach czy portalach tematycznych.
  2. własne doświadczenia i spostrzeżenia – ankietowani mają to do siebie, że nawet anonimowo nie przyznają się do pewnych rzeczy. Dlatego wiedzę zdobywaną w bezpośrednich kontaktach z klientami warto systematyzować, aby na podstawie rzetelnej analizy wyciągać konstruktywne wnioski.

Nie wolno przy tym zapominać o zachowaniu elementarnych reguł: bezproblemowej czytelności, wytrzymałych materiałach konstrukcyjnych, solidnym wykonaniu etc. Wielu niebezpodstawnie uważa, że wywołanie odpowiedniej reakcji na reklamę wśród przedstawicieli grupy docelowej to prawdziwa sztuka – bardzo trudna, ale jak najbardziej wykonalna.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo EkspresJaroslawski.pl




Reklama
Wróć do