
Nowa, znacznie korzystniejsza umowa na sprzedaż energii? Znowu pojawiają się handlowcy podszywający się pod sprawdzoną i bezpieczną markę PGE Polska Grupa Energetyczna. Informujemy, jak postępować w takich przypadkach i nie dać się oszukać.
Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących tzw. uwolnienia rynku energetycznego pozwoliło na swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Niestety sytuacje tę wykorzystują również nieuczciwi przedstawiciele handlowi, którzy w na pozór atrakcyjnych ofertach, często ukrywają bardzo dotkliwe koszty. Mechanizm zawsze jest podobny. Warto się z nim zapoznać, żeby nie dać się oszukać.
Jak to działa?
Klientów PGE odwiedzają w domach osoby, które namawiają do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i podpisania nowej umowy. Proszą o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Często, chcąc być kojarzonym z PGE, podają się za „pracowników zakładu energetycznego”. Albo zapewniają, że „dystrybucja nadal będzie od PGE”. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, klient wybiera nowego sprzedawcę.
Na pierwszy rzut oka nowa oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. W umowie kryje się jednak wiele niekorzystnych dla klienta zapisów. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.
O czym należy pamiętać?
• Zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i zweryfikuj jego tożsamość.
• Sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną.
• Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie inne dodatkowe koszty.
• Uważnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem.
• Sprawdź, jakie są warunki rozwiązania umowy.
• Zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222.
Pamiętaj, że po podpisaniu umowy poza Biurem Obsługi Klienta (np. w domu), zawsze przysługuje prawo do odstąpienia umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.
Każdy, kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę, może powiadomić o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie